För oss verkar det svårt, vi har ju två yngre döttrar också, hur skulle vi göra med dem tänker jag... Och kostnaden, jag som tycker jag blivit ruinerad på att köpa in alla Domans böcker (2:hand från www.amazon.com)
Vi har förresten varit hos en barnkiropraktor som kollat dottern lite (nu är hon 4 1/2). Hon skrev en lapp:
Undersökningsfynd: (skriver inte allt, men bla)
Tecken på nedsatt funktion i vänster hjärnhalva:
Försenad språkutveckling.
Svårigheter att behandla ljudinformation (höger öra uppfattar språk.)
Korsdominans (höger hand, for, öga, vänster öra)
Tecken på nedsatt funktion i höger hjärnhalva:
Dålig grovmotorik
Dålig balans
Dålig uppmärksamhet
impulsivitet
svårt sitta still
klumpighet
överaktivt immunförsvar (födoämnesallergi eller överkänslighet?)
Kvarstående spädbarnsreflexer
Mycket väl utvecklad problemlösningsförmåga (logiskt tänkande, slutledningsförmåga)
Det sista var ju kul att höra i alla fall.
Jag har inte pratat med henne själv, min man har varit där med henne. Han sa att hon trycker lätt på punkter i nacken. Vilket min man inte har någon större tilltro till. Jag vet inte om det funkar, men det är ju i alla fall gratis...6 ggr betalas av landstinget. Men jag tycker det var intressant det hon noterat hittils. För det har de ju än så länge inte brytt sig om på Habiliteringen.
Lite snurrigt inlägg, maken och dottern är på akuten denna fredagsnatt för hon kan inte andas. Hon är förkyld och då får hon ofta andningsvårigheter. Hoppas hon får bricanyl och inte någon värdelös hostmedicin...
Så jag kan inte sova. Lite kul att notera att det är tio till som är inne på AW:s forum 3 på natten!