Jag har en 4 månaders dotter, Emelia som sedan hon var 2 veckor blivit "uppfödd" enligt Standardmodellen och sovit hela natten sedan hon var 6v. MEN för ca 3 veckor sedan började krånglet. Efter en mycket aggresiv förkylning som satte sig på magen vilket resulterade i kräkningar i flera dagar så är inget sig likt. Under sjukdomstiden var jag tvungen att mata lite åt gången för att Emelia skulle behålla lite vätska - dag som natt. Sedan Emelia är frisk har vi försökt att föra in rutiner igen men det är helt omöjligt för Emelia matvägrar såvida hon inte är vrålhungrig. Detta gör att hon inte får i sig tillräckligt mycket mat för att sova hela natten! Vilket i sin tur gör att något dagsschema det existerar inte längre. Jag är helt slut mentalt för att varje gång det är ammning på gång så är det en utmaning om det skall fungera eller ej. Jag försöker slappna av, behålla lugnet, drar matramsor, vara bestämd men inget fungerar. Jag lägger emelia till bröstet, är hon pigg så ler hon bara och vänder bort huvudet, för att sedan börja gallskrika när jag inte lyfter bort henne från bröstet. Om hon är trött kan det fungera med att jag lägger en snuttefilt över hennes ögon men då somnar hon oftast och matningen blir inte vad den skall vara ändå. Är hon pigg och riktigt hungrig så kan hon äta i typ 3 min för att sedan släppa taget och vända bort huvudet. Det känns som om jag har försökt allt och inget fungerar. Hela mitt liv har förändrats för jag känner mig som i ett fängelse då att gå ut och amma någon annanstans än hemma är inte att tänka på. Jag har även försökt med flaska men har aldrig fungerat och går inte nu heller.
Efter som Emelia inte får i sig tillräckligt med mat under dagen så sover hon inte bra heller så jag är totalt slutkörd nu. Är det någon som har gått igenom liknande och har lite råd och tips?