Vi har haft några "återfalls" nätter men även en och annan som han sovit bra och sköt sig själv ( utom vid tidigt uppvak).
Senast i natt sov han ända till 05.30 fick lite hjälp och somnade genast om. (skulle inte ha gjort någonting, han hade nog klarat det själv, men efter hela natten vill man som titta till honom)
Vaknade till vid 0705 (tidiga uppvak har vi dragits med denna tid) hade precis laddad tanken igår att nu skulle jag verkligen backa .
Högst 1 ramsa sen inget mera men. Jag var nog rätt snabb dit och just när ja skulle ta ton tyckte ja han lät trött så ja stod tyst å mycket väl han somnade själv om.
Långa dagsluren har krånglat och han har sover ungefär 1-1,5h (av2) och inte nödvändigtvis sammanhängande. Resten av tiden kinkar/grinar han. Får för mig att han ofta då vaknar av att han pinkar ( luktar urin )
De senaste två dagarna har ja hållit tiderna stenhårt (ingen xtra kvart om han kinkat länge på långlur)) dvs han har nog sovit minst 30 min mindre/dag pga det. Han har varit rätt trött på kvällen!! Men han har både somnat lätt/tyst/snabbt och jag får för mig att dessa två nätter har han sovit godare/hårdare.
Ska avvakta nån dag till..det kanske är på tiden att dra ned på timmar ändå ..?!!
Måste ju oxå berätta om två fantastiska sovningar
En dag när vi var i mors stuga så skulle vi passa på att åka hem på hans långlur(han sover gott i bilen). Men pappa skottade snö och blev sen. Tänkte att jag måste ju testa att lägga honom på sängen där då (stugan är som uppdelad i2 rum men utan dörrar) La till honom , strök lugnande på hans rygg en stund- satte på dansbandsmusik på stereon brevid och ramsade ut (drog för draperiet) Efter ca 10 min små prat och ögongnugg somnade han... vi satt och pratade i rummet brevid å han sov som en stock ändå......
En kväll var vi sugna på att gå ut en promenad. Vi satte på honom pyjamsen, mössar och vantar och bäddade ned honom i barnvagnen för natten och gick ut. Han somnade fort och efter 50min var vi hemma igen -lyfte snabbt över honom på mage i sin säng varpå han yrvaket höll upp sitt huvuvd och stirrade i det mörka rummet sekunderna senare la han sig ned och somnade.
Tiderna börjare verkligen sitta!!