Bakgrund: Vi har kört shn metoden fullt ut sedan 3,5 månader det har funkat strålande med lite hjälp från forumet med schemat/ramsan vid 6 månader. Nu är Alva 10 månader.
Det kan se ut ngt åt det här hållet i träsket:
Dag/Natt Skratt skratt, dags att sova lägg till rätta går ut med ramsa sov så Svar = UUUÄÄÄÄÄ TOK, sätter sig upp alternativt ligger ner uuuuääää och buffar upp med rumpan. Tystnar så fort jag rör vid henne. Hon har nu även vaknat några nätter och önskat buffning. Protest om jag struntar i hennes förfrågan. Hon somnar om för att vakna strax igen och vråla på om buffning.
....vi läser på igen om "hur göra" och fastnar på lite tvetydig info om hur hantera protestskrik/frågor. Jag fattar det som som skillnad på kur och inte kur och hur bemöta fråga (skrik). Alva vet att hon ska sova och blir vansinning om jag springer in och ut och bekräftar med ramsa hon vill bli buffad till sömns.
Hon frågar väl varför buffar du mig inte, buffa mig!? Hur ska jag besvara den och Hur mkt skrik/fråga är okej och vad ska jag visa henne då? Jag kan ju ignorera frågan och låta henne somna...men då har jag ju inte svarat henne.
Okej ni kloka vad göra jag antar att det går att fixa, finns ngn smart plan?
Kram kram