Snart är det dags för en (mini?)kur för lilla Leo. Han blir 4 månader den 1/2. Har ju tidigare kurat den "stora" tjejjen, så det borde gå finemang. Tänkte börja nästa helg.
Jag har kört SM från början med varierande resultat. Just nu funkar inte riktigt nätterna som de ska, tyvärr. Så snart måste vi fixa det här, och samtidigt flytta över till barnkammaren och spjälsängen. Egentligen har han vuxit ur vagnen redan, men det verkar inte störa honom, han kryper ihop som en liten groda längst ner i vagnen i alla fall.
Så här ser hans schema ut just nu:
06.00 ca 200ml nan ersättning
07.30 sova 1.5 timmar
09.00 mat (ibland kan det vänta en halvtimme, men jag erbjuder alltid direkt)
11.00 sova 2 timmar
13.00 mat
14.30 sova mellan 45minuter och 1.5 timmar på promenad
16.00 mat (tveksamt om han vill ha redan...)
17.30 bada tillsammans med Storasyster och mamma
ca18.00 vill han gärna äta igen
efter detta är han jättetrött och vill inte äta så mycket. Ibland lägger han sig för natten redan vid 19-tiden, annars vaknar han efter ett tag och får mera mat.
Vi har försökt att successivt införa tolvtimmarsnatt eftersom det verkar som om han vill ha det. Men det slutar bara med att han vaknar tidigt vid 3-4 och är vakenmer eller mindre fram till uppgång. Det i sin tur gör ju att han är ännu tröttare än dagen innan och sover som en stock... på dagen... så nu backar vi lite fram tills kurstart.
Nåja, vill inget egentligen med mitt inlägg... frågorna kommer sedan