Ska jag gå tillbaka till gå (schemafråga)?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Jeanette R

Inlägg av Jeanette R »

Självklart tror jag på nyttan och nödvändigheten av "metoden", Anna, men jag vill ha och behöver en försäkran att min pojkes reaktion är normal och övergående. Jag har aldrig gjort detta förr och vet ej vad jag kan förvänta mig. Lite stöd och försäkran, samt svar på specifika frågor som exempelvis hur lång tid jag kan förvänta mig att nå resultat och att jag inte behöver oroa mig för min pojkes dåliga humör så här tidigt. Jag har hållit 2+2 samt vagning, läst bok och här på forumet men ibland behöver man ju fråga ändå? Eller?
Tack Mindy och Heltor för era pm, mycket stöd och hopp fann jag där. Jag har skickat er privata pm likaväl.
Erik 0503
Elise 0709
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Kära nån, har jag sårat dig :shock: ? Det var då verkligen inte meningen :cry: Förlåt i så fall :!:

Det värsta är att du inte kan få någon sådan "försäkran" som du efterlyser. Vad du än gör och inte gör med ditt lilla barn, står och faller utgången av det med din egen inställning, din egen grundmurade visshet, din egen magkänsla och din egen innersta övertygelses röst.

Det allra mesta med små barn är mycket enklare än man tror, om man bara har ett mål för ögonen.

Men det är just vad man måste ha.

Det är du själv du ska lita till. Det jag erbjuder är vissa lugnande medel och metoder, väl beprövade. Åstadkommer de "dåligt humör" hos din lille älskling tjänar de inte sitt syfte och då måste du ompröva dem efter eget huvud och hjärta :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"