Han sover så lite...?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Erika

Han sover så lite...?

Inlägg av Erika »

Hej!

Jag tycker att det känns som att lillen sover för få timmar?
På dagarna brukar det bli sammanlagt runt 3 timmar (max)
Det blir ju 12 timmar kvar till nattsömn, men har det aldrig varit...
Han läggs i sängen 19.30 och ligger och pratar ett tag, oftast i en 30 minuter (så han somnar kanske runt 20.00)
En normal natt så vaknar han runt 03.30 och ligger och pratar, men de sista nätterna har han vaknat fler gånger och är vaken långa stunder på natten..
Man kan nog lätt räkna bort 2 timmar från nattsömnen, då han ligger och pratar / gnölar :?

Hans morgon börjar kl 06.30 och då är det omöjligt att få honom att somna om... jag tycker att det inte är många timmar om man slår ihop dygnets sovtider, eller har jag fel?

Hur ska jag göra på nätterna så att han förstår att han ska SOVA.. inte ligga vaken och leka?

Mvh
Erika
Mamma till tv? sm? pojkar :)
Gustaf (april -97) och Noah (nov -04)

Inlägg av annawahlgren »

:D Det låter som om han behöver en liten kur. Och du också, höll jag på att säga :lol:

Han sover för lite om han är vaken så mycket som du beskriver, och på natten ska han inte kunna "leka" eftersom han inte ska kunna se någonting. Då är det ramsan som gäller, möjligen förstärkt av eller föregången av tillrättaläggande/solfjäder.

Se alltså hela Sova hela natten-kuren :!: Och låt oss kanske höra vad du bestämmer dig för :?:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"