samma rum under kur?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
bellisen

samma rum under kur?

Inlägg av bellisen »

Jag vet...inga nya trådar...
måste bara desperat uppkalla uppmärksamheten för att få svar:
Inatt är 3:e natten. Jag sover på soffan utanför o är den som ramsar. maken vill gärna få komma in i sovrummet. Sonen har avskärmniing och rummet är kolmörkt. Jag blev rekommenderad att sova utanför kurens första 4 nätter. Men det är väl för att det blir ett himla spring som stör då man ska ramsa utanför dörren? Men maken kommer ju ligga stilla och sova. Folk bor ju i ettor och avskärmar med mörkläggningstyg och kurar? Då är det ju ljud hela tiden runt om?

Viktig fråga 2: jag har använt mig mkt av musik efter ramsning för att han inte ska höra sig själv så mkt. Bör jag tona ner det nu och endast använda i vargtimmen? kan musik vid uppvak tidigare på natten bli till "underhållning", och ge fel signaler om "på natten händer ingenting?".'

Tack för svar snaaaarast! :D
Matilda född 7 okt 05
Mauritz född 15 aug 07
Lillan född 8 juni 09
Hugo född 15 feb 11
Björn född 23 aug 13
Henry född 25 aug 15
Samuel född 10 mars 17
Amanda född 15 aug 18
fjällström
Kontakt:

musik

Inlägg av fjällström »

Hej :D
Vet inte om du fått svar på detta någon annanstans, men jag skriver några rader här :roll:

Visst kan ni alla sova i samma rum, MEN man stör varandra onödigt mycket (är min egen erfarenhet). Speciellt jobbigt tycker jag det är på morgonen - för lilla barnet. Tänk att lilla ungen vaknar en timma för tidigt. Man ger en ramsa, varpå lilla ungen blir lugn och håller på att somna när någon i stora sängen vänder sig och prasslar med täcket och så kanske pappan ska stiga upp för att åka till jobbet... Inte kul att vara liten unge då!!

Men har man inga alternativ så visst går det att dela rum!

Angående din undran om musiken, så tycker jag att den endast ska användas vid riktig kris. På natten ska alla sova som små grisar :sleep: Inte lyssna på musik. På natten händer ju just ingenting alls! Man bara sover :wink:
Vaknar den lille för tidigt på morgonen, så ge en ramsa. Sen inget mera. Krisar det till sig ordentligt, så sät på musiken då. Inte annars tycker jag. Somna om istället.
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"