Expedition viktväktarna, säsong 2.

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Glad så glad över peppande ord från Susanne*

:D Glad så glad över Päivis viktras (ringt Expressen för Päivi förtjänar det mer än jag...)

:D Glad så glad över Luas framgångar med jämnviktprogrammet

:D Glad så glad över Susannes beslutsamhet att "ta" det där sista halvkilot. Tänk, det är ju inte mer än ett litet pkt köttfärs lagom till en tacomyskväll på max tre pers :roll: :wink: :lol:
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan!

Jag jobbar på med min skipper-metod..MEN har fuskat en hel del när vi haft pepparkaks-bak, glöggkväll, knäckkok, ischokladskok osv... name it!
nåja plus +0,7 kg, men nästa vecka är det minus igen! Looovar!

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hrm...hrm... :D

Nu vill jag stolt och med glädje meddela att jag på Julaftons morgon nådde min målvikt. :D Känner mig förstås mycket nöjd med dettta..(även den lilla sista köttfärsbiten Nancy :lol: ).

Så kom ju då julen... :shock: men till min glädje igen så har jag faktiskt visat samma resultat på Nyårsaftonsmorgon. Och nu är det då bara att hitta det igen.

Så, nu sätter jag mig på en egen liten ö ett tag och satsar på jämnvikt. Ska ju faktiskt resa till en alldeles egen liten ö om mindre än 2 veckor och blir då borta i 2 månader. Kanske kommer jag tillbaka för ny pepp efter det... 8)

Stor varm kram till er alla goa människor :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Sussi

Inlägg av Sussi »

Bra jobbat, Susanne*!! =D> Vart ska du åka? *nyfiken-i-en-strut* :)

Själv är jag inte ens på en ö, jag har trillat i plurret :lol: Men på fredag, den stora vägdagen, sällar jag mig till detta eminenta sällskap igen! Om det är några kvar??? Eller har alla gått i mål? NANCY??? *ropar* Är du med mig?
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:-({|= :heart: O:) \:D/ =D> :-({|=

Tjusigt Susanne* :!: :D

Sussi: Åh... jag? *tittar sig förvirrat omkring*, menar du att jag nånsin har varit i denna tråd och skrutit över mina bravader :roll: ... hm... jul har det varit... nya tag och sundare liv kanske... får man respit ett tag till [-o<

:wink: :heart:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Nancy skrev:får man respit ett tag till [-o<

:wink: :heart:
Självklart, min kära Nancy! :heart: Jag ska i alla fall försöka kravla mig upp ur vattnet till fredagen ;)
Nancy

Inlägg av Nancy »

Heja Sussi :heart: =D> :thumbsup:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

uuhmm :oops: :lol:
Vad är det här för tråd, nu igen :?: :roll:
Ja, just det ja, det var visst en sån däringa viktminskningstråd... ehhh, hur gööör man nu då??? Jag är helt vilse på min ö, har tappat både karta och kompass...
*letar förtvivlat*
OJ - här ligger visst en smaskig CHOKLADask kvar sen julen, och ett glas RÖTT står bredvid :oops: :shock: :lol: bara jag ätit och druckit upp det här så hittar jag nog mina redskap :wink:

Säger superdupergrattis till Susanne* så länge, din bedrift är makalös!!!
Vi andra får helt enkelt inspireras av dig, du Kloka!

Kram så länge ni alla, jag kommer jag med, snart...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Rara söta ni :heart:
Tack för ert beröm - jag sträcker på mig lite till... :D Är faktiskt stolt över mig själv och att jag målmedvetet genomförde detta som planerat. Ska jag skryta lite (till :wink: ) så har jag dessutom faktiskt tränat ca 2 gånger i veckan sedan september...

Min motivation har varit "hur jag vill se ut och leva om 10 år", och nu givetvis. Tittar på min mor och far som är drygt 60...ont i ryggen, högt blodtryck och därmed förstorad hjärtklaff...och lite extra kilon. Dessutom har jag en alldeles för dyr garderob för att inte gå i den... 8)

Jag har dock fuskat på fredag kväll och lördag kväll men skött mig ganska bra för övrigt. Nu var det ju "bara" bebiskilon (nästan 10 st i och för sig) och det går ju alltid lättare än om det suttit lite längre.

Nancy - [-X nu är det slutfestat...

Mia - rödvin och choklad fredag/lördag... :thumbsup: det är ett måste dock

Sussi - upp ur vattnet :D

Jag och barnen ska nu resa till Thailand i två månader. Koh Lanta där stora tjejen ska gå i svensk skola. Maken kommer ner några veckor på slutet. Vågar dock inte tro det förrän vi är iväg... :D

Jag kommer att hänga mer er...och kommer säkert behöva lite uppstramning ibland.

Stor kram och stort tack för pepp och stöttning. Ni är underbara och dessutom så snygga. :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jag tackar er duktiga för bra motivation och gratulerar så mycket till uppnått mål! Anmäler mig härmed IGEN :roll: :D :!:

Nu blir det en kamp mot klockan att klara av mina återstående sju kilo innan långfredagen, som är mitt måldatum. Jag har gett mig :twisted: på att jag ska klara av det!! Trots ganska mycket slarvande under julhelgen visade vågen ett gynnsamt resultat (dvs. inte alltför mycket uppåt...) så nu tar jag nya tag IGEN!

Och jag behöver superdupermycket pepp om jag inte ska trilla dit i kakburken igen!

Förutom att följa VV:s program har jag ändrat mina egna ät-regler för -08 lite grann:

kakor - [-X
vin - [-X
godis - =; [-X =;

Nu är det 100 %-ig nolltolerans som gäller. Jag känner mig själv alltför väl för att tro att jag ska kunna klara av att ta EN kaka, ETT glas vin eller LITE godis :roll: :wink: .

Och så blir det

TRÄNING - :thumbsup:

Vem är på?!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Sussi

Inlägg av Sussi »

Ja, jag är absolut på, Gablex! Måste nog, tyvärr, införa nolltolerans här med. Jag fixar inte att bara ta en, eller bara "smaka"...

Jag har infört träning på schemat :) 2 promenader i veckan (minst) och så ska jag börja på Body pump. Väntar bara på att min träningskompis ska bli frisk, vill inte gå dit själv första gången ;) Kör med hantlar hemma så länge.

Mina del- och slutmål. Skyndar långsamt, törs inte sätta för höga mål, då får jag bara prestationsångest :lol:

Dagens vikt: 65,8 kg
Delmålsvikt #1: 64 kg
Delmålsdatum #1: 3/3 (min födelsedag)
Delmålsvikt #2: 62 kg
Delmåldatum #2: Valborg
Slutmålsvikt: 60 kg
Slutmålsdatum: Midsommarafton

Susanne* Vad underbar det låter med Thailand! Hoppas ni får en riktigt härlig resa! Håll oss uppdaterade om du kan ;)

Mia Tryck i dig det sista av chokladen nu (eller gör som jag, släng det sista julgodiset ;)) och haka på! :heart:
Lua

Inlägg av Lua »

Jag är ju också på! Även om det är på jämnviktsön... Jag har också joinat träningstråden och där lovat tre träningspass per vecka.

Skickar peppande kramar i massor till alla snyggingar :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Läser om Deepak Chopras bok "Rätt vikt" - den som bygger på Ayurvediska principer - Duggan, hör du på :?:

Följande tyckte jag var väldigt klokt, och det kan alla ta till sig, oavsett vad man följer för metod:

KROPPSINTELLIGENSTEKNIKER

Ät in en lugn och vilsam atmosfär

Sitt alltid ner när du äter

Ät inte när du är upprörd - vänta några minuter tills du hunnit lugna ner dig

Ät bara tills du känner dig lagom mätt

Undvik iskall mat och dryck

Tala inte medan du tuggar

Ät i lugn takt

Välj helst nylagad mat

Sitt stilla i ett par minuter efter måltiden

Ägna en eller två måltider i veckan åt "ätandemeditation": ät långsamt, ta in färg, form lukt och alla andra sinnesuttryck; ge måltiden tid.

:) I vårt häktade samhälle tycker jag de här råden är mycket kloka. Principen är att vi är både kropp och sinne, och det fungerar inte att försöka åtgärda bara det ena eller det andra, båda måste gå hand i hand. Klokt, tycker jag. 8)
Nancy

Inlägg av Nancy »

:thumbsup: Heja Susanne* och Lua på jämnviktsön :thumbsup:

:thumbsup: Heja Gablex :thumbsup: Klart du fixar det här :!: Vi lovar att följa med dig hela vägen till ditt efterlängtade mål.

:thumbsup: Heja Sussi, skickar extra pepp inför din nystart :thumbsup:

:thumbsup: Heja Päivi och tack för klokheter och sunt tänk :thumbsup:

Kram från Nancy
(som ruvar under täcket för där syns det inte att man gått upp ett kilo över jul 8) )
Gablex

Inlägg av Gablex »

God morgon vänner!

Oj då, jag hade visst lite mer än 7 kg kvar... :roll: Eller så lever min våg ett eget liv (det är den snälla tolkningen) :wink: :? :D

Jag har nu 7,7 kg kvar till målvikt och har gått ner 1,5 kg denna vecka. Helt OK kickstart! Jag har slaviskt fyllt i vartenda dugg som slunkit ner i magen hela veckan och dessutom ägnat mig åt en hel del motion, så det blir väl att fortsätta med det....

Hur har det gått för er andra?
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"