hur lätt smittar det? *gärna snabbt svar*

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Puffis
Kontakt:

hur lätt smittar det? *gärna snabbt svar*

Inlägg av Puffis »

Vattkoppor...

Min man fick just reda på att de han var hemma och jobbade hos hade en pojke som hade vattkoppor. Eftersom leo är så liten och inte ammas så blir jag lite orolig. Borde jag flytta hem till mina föräldrar ett tag med barnen nu eller?

han kommer snart hem från jobbet.... jag har ringt sjukvårdsrådgivningens telefonsvarare, men de ringer ju aldrig upp!

Nån som vet?
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Sussi

Inlägg av Sussi »

Hoppas sjukvårdsrådgivningen ringt upp nu... Annars undrar jag lite hur du menar, om din man kan "ta hem" smittan till er, eller? Har inte han haft vattkoppor? Om han har det tror jag inte det någon risk att han drar hem smitta.
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Nej, smittan överförs inte så. Bara en infekterad person kan smitta er. Har din man haft vattkoppor kan han inte ta med smittan hem!
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Vad skönt! Tack så mycket.
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
astrodog

Inlägg av astrodog »

Skulle anta att det finns en möjlighet för viruset, om ungen gnidit av sina blås-vätskor på hans kläder, att överleva i tillräckligt antal för att smitta vidare. Men det verkar ju rätt otroligt.

Det har gått rätt många dagar sen du skrev, fick ditt barn vattkoppor?
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

nix, inga vattkoppor :D
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"