Jag lagar mat, han diskar, jag tvättar, han dammsuger osv. Fast jag har märkt att jag har börjat utföra en del av "hans" sysslor utan att det i motsvarande grad har gått över sysslor till honom...Men där får jag faktiskt skylla mig själv
Även om vi till ytan är ganska jämnställda är det i en väldigt avgörade grad ojämnställt. Det är att jag är den som håller koll på att alla andra icke-vardags sysslor blir gjorda:
Anmälan till dagis, utflykter på dagis, tandläkarbesök som ska bokas, frisörbesök likaså, skicka in papper till FK, papper till kommunen, ordna husläkare till barnen, byta husläkare, presenter till släkt och vänner, gratulationskort som ska skickas, tacka ja till inbjudningar, betala räkningar, se till att pengar sparas osv osv osv...
Allt som faktiskt tar en massa tid, och ork ibland. Det är jag som är projektledaren i AB Familjen (precis som Terri i Aftonbladet skrev i en krönika en gång). Konstigt nog får man aldrig cred för såna saker nån gång. Skulle jag däremot dammsuga så får jag applåder