Hej och Välkommen Furuskär
Du hjälper mig med att gå in under "profil/signatur" och fylla i ditt barns födelsedatum där? På detta sättet kan virrpannor som jag hålla reda på ditt barns ålder utan att behöva fråga om och om igen. Samt när du sen fortsätter skriva så fortstätter du bara i samma tråd, även om ämnet är annorlunda. Då har vi hela historian i en och samma tråd.
Sen kan jag ju bara rekommendera att du köper BB (barnaboken) det är den vi försöker att leva lite efter om man säger. I den står allt och lite till ang SM (standardmodellen) och svar på precis ALLA dina frågor och lite till.
MEN, det som också är toppen är att här på forum finns massor och åter massor att läsa. Så läs, läs och läs tills du inte orkar mer.
Här kommer några bra trådar att börja med och fortsätt gärna ställa dina frågor här i tråden så svarar vi.
Det går visst att räta upp dygnsrytmen på en sån här liten. Börja gärna med att läsa länken här om SM, den följer du så mycket du bara kan in i minsta detalj nu när hon är 2 mån och ställ henne att sova LJUST om dagen i en vecka så sover hon inte lika länge samt kolmörkt på natten.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=8887
Sen när de är 7-8 veckor är det oftast en "ökningsperiod" så ammar du behöver du vila, äta och dricka extra. Jag har massa andra tips om du vill ha.
Flaskmatar du bör du nu vara uppe i ca. 1000ml ersättning/dygn för att ha ett riktmärke.
Sen är det tyvärr så att du måste försöka att hålla henne vaken i minst 1,5 timme mellan sovpassen och sen skulle inte jag låta henne sova över 3 timmar i stöten. 5 mål mat under dagen vill du få in, bestäm NÄR dagen börjar och NÄR dagen slutar.
Vi är ju inte så mycket för samsovning som du kommer att märka här på forum (speciellt inte efter det att barnet fyllt 1 mån) utan vi rekommenderar att de sover i rejäl liggvagn som man vagnar, eller i spjälsängen i samma rum om du så önskar och anväder "buffa" som verktyg då.
Här är mina favoritlänkar. Flanera gärna runt bland dem. Främst SM och inspirationslänkarna. De flesta är riktade till förstagångsmammor och har många praktiska och bra tips.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=14070
Välkommen och vi ser fram emot alla dina frågor.