Foderstat till aktiv 9,5 mån kille...

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Filips mamma

Foderstat till aktiv 9,5 mån kille...

Inlägg av Filips mamma »

God fortsättning och gott slut på er alla härliga mammor och pappor :D

Jag har en aktiv liten kille som är 9,5 mån. De senaste nätterna har han vaknat och jag misstänker att han helt enkelt får för lite mat i sin lilla mage.

Har någon tips på en bra "foderstat" för en liten kille som inte är still en sekund vaken tid. Han får mat 5 ggr inkl välling morgon och kväll. Jag behöver även tips på en bra frukost förrutom vällingen och mellanmål som är mättande.

Tack på förhand!

//Malin a.k.a Filips mamma
Mamma till Filip född 15/3-07 kurad 10/6-07 :heart: :heart: :heart: :heart:
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Vi äter gröt, fil/yougurt musli/flingor och macka till frukost.Leverpastej,ägg,skinka,ost till pålägg.
Till mellanmål har vi banan,macka,yougurt,ägg.
Kanske kan du byta ut vällingen till en lite kraftigare variant som han står sig längre på?
kram ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej, har du kollat denna tråden. Massa tips!!

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=6677

Vi kör t.ex med Viggos "risifrutti" som är väldans poppulär! Även massa annat gott!

Gröt frukost eller mellis är också mättande.

Duggans "limpor" kan jag också rekommendera, fett och stadigt som plockmat. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"