Genomföra kuren med bebis på rygg?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Sofie

Genomföra kuren med bebis på rygg?

Inlägg av Sofie »

Hej!
Finns det någon som har genomfört SHN med barnet sovandes på rygg? Hur gjorde ni då i sånt fall? Buffade ni på mage och vände er bebis när den har somnat eller vagnade ni på rygg?

Tack för svar,
Sofie
Dixie

Inlägg av Dixie »

Hej Sofie!

Vi har nyligen kurat vår lille kille liggandes på rygg. Vi buffade när han låg på rygg. Jag stack in handen från sidan under benen och buffade. Jag var försiktig så att jag verkligen buffade på rumpan och inte på något mer ömtåligt parti så att säga! Jag solfjädrade med den armen jag hade närmast hans huvud på hans närmsta axel (lite försiktigt men tryggt) och min andra arm på hans bortre lår. Det fungerade bra för oss. Men nu har han (mot min vilja) valt att alltid ligga på mage när han ska sova. Det hjälps inte om jag vänder honom, han ligger på mage snart igen ändå. Så då får han göra det, han har larm.

Vänliga hälsningar Marie
Mamma till Älsklingen :heart: 060501 i mitt hjärta. Godbiten :heart: 070629 här på jorden och i mitt hjärta. Underbaringen här på jorden och i mitt hjärta :heart: 090414
Dixie

Inlägg av Dixie »

Hej igen!
Det är kanske självklart men jag menar givetvis att jag solfjädrade med mina händer, inte armar! :roll: :lol:

Hälsningar Marie
Mamma till Älsklingen :heart: 060501 i mitt hjärta. Godbiten :heart: 070629 här på jorden och i mitt hjärta. Underbaringen här på jorden och i mitt hjärta :heart: 090414
Sofie

Inlägg av Sofie »

Tack för ditt snabba svar! Tror att jag t.o.m kan genomföra kuren på sidan då min dotter gärna vänder sig på sida när hon ska somna å då borde buffningen gå lite lättare.
Har inte riktigt fått helt kläm på alla delar i kuren så jag måste läsa på om ramsorna etc men jag återkommer med fler frågor om de e ok, vore verkligen toppen om det här fungerade! Vi alla tre behöver mer sammanhängande sömn på natten, främst bebisen.

/Sofie
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan!

Jag genomförde kuren på sidan på min gosse, då använder du alla verktyg som vanligt fast mer i sedled :wink:
Jag kurade vid 4 månader, men vid 5 månader köpte jag andningslarm och insåg snabbt fördelarna med magläge. Nästa barn hamnar på magläge från dag 1 !!!! :roll:

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
HEAL

Inlägg av HEAL »

Hej!

Vi genomförde kuren på vårt första barn vid 3,5 månaders ålder på rygg och vagnade då. Fungerade jättebra. Efter ett par veckor började vår dotter vända sig till mage i vagnen och fortsatte med det när hon fick korn på hur skönt det var. Då började vi också att buffa. Men buffningen på rygg testade vi aldrig.

Lycka till!

Mvh Frida
Mamma till Albin (070718), kurad nov -07 och Tilda (050128), kurad maj -05.
janabjuhr

Kura på sidan!

Inlägg av janabjuhr »

Hej, vi har kurat vår 4 månaders tjej på sidan och det har gått jättebra. Vi har henne i spjälsäng och bullar upp på sidorna med filtar så att hon käner sig trygg och så att hon inte faller över på mage från sidläget. När hon kan vända från rygg till mage på egen hand kommer hon säkert att välja att ligga på mage, det gjorde vår son i alla fall. Lycka till!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"