Raraste kvacke... detta med kryckorna har jag missat helt

Är det foglossning
Skönt att du mår aningens bättre och bra att de håller koll på dig.
Som svar på din fråga om jag märkte nåt... Oj vad svårt att uttrycka i ord
Hade mycket sammandragningar men det hade jag å andra sidan med Lussi också så det kan jag inte ange som orsak. Däremot helt olika upplevelser av barnen i magen. Leia trivdes aldrig i magen, hon stökade och bökade och så fort jag låg på sidan sparkade hon ilsket tills jag lade mig på rygg.
Sen gick vattnet i v.30+6 och det genom att det började sippra. Det gjorde så under en veckas tid tills vattnet gick sådär forsande som på film. Fast då var jag redan inlagd på sjukhus.
Orsaken till vattenavgång är ofta infektioner men i mitt fall hittade de inget sånt. Maken min tror att Leia sparkade sönder hinnorna själv...
Med Lussi var det helt annorlunda. Så fort jag passerat ca v.25 började jag få känslan av att hon skulle stanna kvar hela vägen. Vilket hon också gjorde.
Så egentligen inget mer än bara en "känsla".
Jag skall hålla mina tummar så hårt jag förmår att din bebis stannar ett bra tag till. I prematursammanhang är v.32 en bra gräns att passera för då minskar riskerna avsevärt för att barnet skall få men senare i livet. Därmed inte sagt att alla barn födda före v.32 får men såklart.

Kramar och lycka till, lova att du håller oss underrättade