Mat vid komjölksintolerans

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
sovdags

Mat vid komjölksintolerans

Inlägg av sovdags »

Hejsan!
Jag har en son på 7 månader som är intolerant mot komjölk och ägg. :cry: Är det någon som vet hur man kan få till välling som inte innehåller mjölk? Jag vill helst inte göra välling på nutramigenpulvret så om någon vet ett alternativ så skulle jag bli väldigt glad :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej och välkommen :D !

Har ingen erfarenhet mjölkintolerans, men vet Ewa här på forumet har det. Hon hittar säkert hit strax :wink: . Tills dess kan du ju kolla i den här tråden:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... p?p=110280

MVH Jenny
Gäst

Inlägg av Gäst »

Våran son är också allergisk mot mjölkprotein och vi brukar ge vällingen som finns i länken som du fick, (vi har dock valt att utesluta vissa saker) den är mycket omtyckt plus att jag gillar tanken på att man verkligen har koll på vad ens barn får i sig.
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej hopp!

Nu har jag hittat hit! :wink: Men du har fått så fin hjälp redan. Det vällingrecept min lilla får (och fått sen hon var liten) finns i den länkade tråden. Sen kan man göra välling på ekogo också, om man hellre vill det. Vill du ha mer tips eller shoppingguide, så får du höra av dig!

Kram Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
sovdags

Inlägg av sovdags »

Tack så mycket för era svar. Jag skall testa det recept som jag såg i den bifogade tråden.
God Jul på er!

Hälsningar Carolina
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"