Min kille 9,5 månad

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Malinovskij

Aha!

Inlägg av Malinovskij »

Hmm...
Jag tror att jag har löst det.
Jag lägger honom på eftermiddagen före mellanmålet. Ger honom lagad mat efteråt i stället. Har märkt att han har svårt att komma till ro om jag lägger honom för nära efter att han har fått mat. Sedan äter han ändå inte så bra om han är trött, så jag har tidigarelagt eftermiddagsluren med en timme i stället.
Det är mycket knep o knåp, men nu somnar han redan mycket fortare.
Så skönt!!
duggan

Inlägg av duggan »

Härligt! :thumbsup:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Malinovskij

Efter många om och men!

Inlägg av Malinovskij »

Tänkte bara skriva hur det har gått.
Nätterna har varit mycket bökiga och han har haft ont i magen.
Varit jätte svårt att få honom att somna även med SHN-kuren och nu vet jag äntligen varför.
Han har fått för lite fett i maten då jag inte trodde att det behövdes extra fett i burkmaten och i gröten men där fick jag så jag teg.
Nu får han en tesked rapsolja i varje måltid plus att jag har börjat laga egen mat.
Nu har han inte ont i magen längre och somnar så fort jag lägger honom ner. Det är jätte skönt!!!
Men ni skall ändå ha ett jätte tack för alla goda råd och stöd som jag fick när jag behövde det :D
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan!

Oj vad skönt att ni fått det ur världen, barn behöver ju extra mycket fett. Jag har hört precis som du att man inte behöver extra fett i burkmaten, men där ser man. Bäst med egen mat, då vet man hur mycket som går i av allt! :lol:

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"