Nu har lille sonen, 8,5 månad, haft gråtkalas VARJE fm läggning i 2,5 vecka. Har fått bra råd från Ia men idag var det värre än någonsin. Jag blev nästan rädd att han skulle kräkas för han grät så mycket. Situationen är följande:

vaknar runt 6.30. Morgon görs kl 6. 45

fm-luren infaller vid 9.45-10.00. Meningen är att han ska sova 1,5 h men den senaste veckan har det bara blivit 45 min för sen vaknar han tokgråtandes som nästan efter en mardröm.

Jag har varit 8) och ramsat 1 gång på vägen ut och ibland 1 gång på mitten + bekräftelse om det varit nödvändigt. Men det tar alltid 15 minuter eller mer för honom att somna och då gråter han hela tiden.

Han verkar bara bli ännu mer ledsen om jag försöker lägga ner. Solfjäder går absolut inte

ålar som en mask och gråter så det har jag helt lagt ner i detta fall.
Idag kände jag att attityden sviktade efter att han som vanligt gråtit konstant en kvart men nu även stegrade

.

Vad ska jag göra

Det blir inte bättre

Kan det vara för kort till fm luren från väckning? Det känns inte rimlligt men när lägger ni andra era 8-9 månaders för fm lur. 3-3,5 timmar känns ju tillräckligt som vakentid???

Gör jag fel på något sätt i mitt agerande

Ska man inte ramsa alls på mitten trots att han gråter vanvettigt

Kan det vara 8-månaders krisen som ter sig även så här

Kan man göra något i så fall för att lätta ångesten hos den lille?
Hjälp mig snälla för jag vet verkligen inte längre vad jag ska göra. Det går inte framåt och det blir inte bättre.
/AnnaK
Mamma till Ivar, född 5 mars-04 och kurad vid 5 månaders ålder samt Wilma, född 13 augusti-06 och vänd från nattsuddare till nattsovare med hjälp av Standardmodellen