Hej!
Ja, som Tinis som säger så får du nog skala ner på sömnen lite. 15,5 timme är mastigt för en 7-månaders! 12,5 timme natt är väl inte så vanligt, men funkar det så ser jag inget problem i det.
Men först och främst:
LUGN
Du behöver dra ner på ramsande och solfjädrande! Rejält! Sonen måste få en chans att komma till ro innan du sätter in nästa stöt.
Mina reflektioner:
Fattar ärligt talat inte hur du hinner med allt verktygande

!! Provramsade våran ramsa x 8, och bara det tar ju minst en halv minut! I vissa fall har du antecknat en ny ramsax8 endast en minut efteråt!! Tycker du ska ge sonen mer än en halv minut att reagera på en ramsa x 8!! Du behöver lyssna på skriket, innan du bestämmer om du behöver ramsa igen. Går inte att säga exakt hur lång tid du ska vänta, utan det är vad skriket säger som avgör när.
Har ett tips för att du lättare ska kunna lyssna av skriket. Detta hade jag OFTA i bakhuvudet när Anton var mindre, för att kunna lyssna av skriket lite sakligare (och inte bara med det blödiga modershjärtat

).

Är han arg, förbannad?

Det är svårt att nå fram till någon som är skitarg, tänk på hur det själv blir om någon försöker trösta dig när du är riktigt arg. Det är inte förbjudet att vara arg, låt honom reagera en stund. Alltså, argt skrik - avvakta.

Är han trött, och liksom tröttskriker?

Ge honom en chans att komma till ro på egen hand. Alltså, inga verktyg. Möjligen en mjuk skön bekräftelseramsa som bekräftar för honom att det är ok att somna.

Är han olycklig och ledsen?

Agera. Ingen skall ligga och vara olycklig. Använd det verktyg som du bedömer passa bäst (i första hand ramsa, i andra hand buff/vagning, vid kris solfjäder, dock inte solfjäder vid ryggläge!!).

Hysterisk??

Om det verkligen tenderar att bli hysteriskt måste man bryta detta. Det är rätt ovanligt med verkligt hysteriska skrik, som kan leda till kramper osv. I stort sett alla skrik kan härledas till trött, arg eller olycklig.

Andra tips jag kan ge dig är att mörklägga rummet även för daglurarna, det kan underlätta att minimera intrycken.

Och slutligen, kan du stänga av tv-skärmen på babywatchen?? Tycker det verkar göra dig lätt överkoncentrerad på vad han gör därinne i sängen. Han får göra precis vad han vill därinne, bara inte vara olycklig. Du kan liksom inte sova åt honom, bara ge honom förutsättningarna.
Men framförallt: lite sparsammare verktygande!!
Länktips:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252
Lycka till!