SKRIKER i bilen!!
SKRIKER i bilen!!
Vad gora? Min ena plutta gallskriker i bilen om inte nagon sitter med henne darbak och leker, sjunger man gar det oxa bra men det orkar man ju en liten stund... Vet inte vad jag skall gora, lata henne skrika tills hon trottnar? Sjunga sa hon blir nojd? Alltsa strunta i att aka bil kan man ju inte men det ar enerverande att hora pa detta skrik da man kor.
Senast redigerad av camilla den mån 04 apr 2005, 22:52, redigerad totalt 1 gånger.
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
Vi hade också en period där bilåkande INTE var roligt. Jag vet jag körde 13 mil själv och stannade nog 10 gånger i alla fall.
Efter det åker vi sällan längre sträcker om det inte är sovtid. Och aldrig om en åker själv med henne. För sover gör hon på sin tid.
/LO
Efter det åker vi sällan längre sträcker om det inte är sovtid. Och aldrig om en åker själv med henne. För sover gör hon på sin tid.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Vi hade samma problem en period men trägen vinner
Vi kämpade på och nu är det sällan några problem. Jobbigast märkte jag att han tyckte att kvällsåkandet var, kanske beroende på alla gatlyktor och mötande billyktor som blinkade förbi hans fönster

Till en början så flyttade jag alltid bak och satt och sjöng eller ngt liknande för att han skulle vara lugn. Men sen (efter tips från en liknande tråd tidigare) började jag att bara åka på, kanske skicka bak ngt fantastiskt roligt att kika på och dra upp volymen på radion en aning. Attityden ni vet
Till en början så flyttade jag alltid bak och satt och sjöng eller ngt liknande för att han skulle vara lugn. Men sen (efter tips från en liknande tråd tidigare) började jag att bara åka på, kanske skicka bak ngt fantastiskt roligt att kika på och dra upp volymen på radion en aning. Attityden ni vet
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
-
Gäst
-
Little Baba
Vi har samma problem. Bytte nyligen till en större bilstol (Britax freeway) som hon lättare kan se ut ifrån, men hon blir så otroligt frustrerad av att vara fastspänd. Enda sättet just nu att hålla henne lugn är att hela tiden se till att hon har något intressant att pyssla med eller att sjunga för henne. Målet nu är att se till att en av oss kan köra med henne ensam, och då funkar ju inte det med konstant underhållning längre. Någon mer som har tips?
Mamma till en s?tnos, f?dd 040412.
B?rjade med shn-metoden i dec. 2004.
B?rjade med shn-metoden i dec. 2004.