Vaknar eft 45 min på långluren....

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej!

Plutten sov lugnt och fint hela natten OCH sover långlur FORTFARANDE efter ca 1 h 25 min :D :D! Inget uppvak efter 45 min idag inte :roll:! Idag gjorde jag så att jag bara gick i ca 10 min för jag visste ju att jag med stor sannolikhet skulle få gå 40 min sedan ändå. Tji fick jag!! Har plockat fram alla kläder och lagt på golvet för att snabbt komma ut om det skulle behövas. Gud vad man håller på!!!! Han somnade innan jag hade tagit ut vagnen :roll:. Skönt för mig då vi har ett riktigt skitväder i Göteborg idag.

Vilken härlig lösning med varannan vecka yrkesjobb och varannan hemmajobb :D! I höst är det tänkt att sambon skall vara hemma och jag skall jobba, men då MÅSTE jag få ett jobb för jag hade bara ett vikariat innan mammaledigheten :evil:. Skall dock på en spännande intervju på måndag så håll tummarna! Är väldigt sugen på att få jobba igen. Skall bli intressant och se vilket liv jag föredrar. Det vet man ju inte innan.

PS! Datorn har mycket varit min "kompis" också under ledigheten :D.

Ha det!
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
kokos

Inlägg av kokos »

Du ser! Det ordnar sig ju. Jag tror att det i alla sammanhang är bra att ha så mycket struktur som möjligt. För oss som är i Kanada har det fungerat strålande med exakt samma schema som hemma. Men då gjorde vi jobbet med tidsomställningen innan vi reste också.

Vad gäller långluren så kanske du inte behöver promenera alls, om du inte vill? Vagna honom lite kort till lugn och ro och låt honom somna på verandan. Vaknar han efter sina 45 minuter så vagnar du igen: en liten mini-vagn-kur på verandan. Ang magläge: när vi kom hit fick skrutten sova på mage till och med i en paraplyvagn (den har fullt liggläge). Det är trångt, men det går! Det är bara att koppla fast honom i selen upp och ner och så sover han dubbelt så djupt. Så fick vi ordning på dagslurarna här (tog 3 dagar) och nu sover han hur som helst (troligtvis även på huvudet i en garderob).

Vår lille sötkorv ligger och sover sin långlur på balkongen på 11:e våningen just nu och mamma får sitta och surfa lite. Om 3 dagar åker vi hem: dags att ställa om tiden igen.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Kristin

Inlägg av Kristin »

KOKOS :D!

Det här var lustigt, jag skulle PRECIS leta upp tråden där du meddelade att du hade ställt om er plutt inför Kanada-resan och fråga hur det gick!!!!!!

Nu vet jag!

Nästa vecka är det dags för mig att återigen ställa om vår plutt. Jag gör bara 3 timmar och tar resten sen. Liiiten jobbigare att ställa om denna gång (för mig) då han skall plockas upp TIDIGARE än 07. Annat var det förra gången (som inte direkt blev av eftersom han blev magsjuk) då han skulle läggas och plockas upp SENARE.

Ha det!

Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"