Dag:
06.15 ammas, blöjbyte
07.15 somnar
08.15 ammas, blöjbyte, ammas, blöjbyte, ammas
10.15 somnar
vaknar och buffas somnar om korta stunder
12.15 ammas, blöjbyte, ammas, blöjbyte, ammas
14.15 somnar
15.15 ammas, blöjbyte, ammas
16.45somnar
19.00 ammas, blöjbyte, ammas, blöjbyte, ammas
sedan kvällstrassel med ännu kortare sovpass och många amningar
23.00 somnar
Natt:
01-02 första målet
04-05 andra målet
Nu är jag rädd vi börja spåra ur, för nu har sovpassen blivit väldigt "duttiga", ofta bara en halvtimma. Först tänkte jag att han är för liten och vänta någon vecka till, men jag tycker det bara blir värre och värre. Det som bekymrar mig mest är nog mina försök att styra upp det hela inte har fungerat. Jag har provat att buffa och vagna för att förlänga de korta sovpassen, men jag lyckas max få honom att somna om 5min ibland och det verkar inte få honom att komma till ro särskilt bra. På nätterna somnar han in efter första portionen och jag lyckas inte väcka honom för mer mat, vilket resulterar i att han vaknar ca en halvtimma senare för mer. De två matpassen blir då väldigt långa. Tycker ni jag ska coola ner mig? Det kan ju vara ökningsperiod kanske? Jag tycker tendensen har hållit i sig i 4 dagar och det är väl lite länge för att vara ökningsperiod. Vad tycker ni jag ska fokusera på för att komma in i en rytm igen? Handfasta tips? Vår älskling är rätt stor sedan start, han var 4400g när han föddes, så lite orolig är jag för att jag inte har tillräckligt med mat. Jahapp nu vaknar han igen.