Microfibertrasa

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
jennymaria

Microfibertrasa

Inlägg av jennymaria »

Hrmmm... lite konstigt är det kanske att ta upp det här under barnasaker. Men :!: jag måste bara dela med mig om kunskapen om den fantastiska microfibertrasan, som jag sent omsider har upptäckt.

Det är fantastiskt bra gnugg i trasorna - perfekt på kladdiga matbord och i badrum. Det enda de inte är bra till är att torka på varm spishäll - de verkar smälta (åtminstone den sorten har har). Jag önskar att jag hade gjort upptäckten innan vi passerat värsta matkladdåldern :D
En solstråle okt-05
En älskad lillebror 08-07-14
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Visst är det toppen! Jag funderar på att sy en overall till mag-krälåldern så de kan torka golvet också! :shock: :wink: :lol: :lol:
jennymaria

Inlägg av jennymaria »

Overall - vilken strålande idé :lol: :lol: :lol: . Undrar hur många trasor som går åt :wink:
En solstråle okt-05
Lovis

Inlägg av Lovis »

:D Okej jennymaria och Torpsara......jag har två trasor liggande....aldrig använda....och ändå är jag miljönörd. Använder ni dom tillsammans med vatten? Jag har hört att man ska använda dom torra och då får jag för mig att det inte blir rent.
Skulle gärna vilja använda dom men har inte kommit längre än så...

/Städtanten
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
jennymaria

Inlägg av jennymaria »

Jag använder mina trasor på samma sätt som vanliga Wettextrasor, d v s med vatten. Men det går såklart att använda trasorna torra om man ska damma. Om man inte tvättar dem med sköljmedel drar de åt sig damm.
Snart kommer ditt miljösamvete må ännu bättre :D
En solstråle okt-05
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"