TACK ALLA!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Madre

TACK ALLA!!

Inlägg av Madre »

Jag kande att nu var det pa tiden att jag regist. mej o tackade alla efter att ha bott framfor detta forum i over 1 manad .
Jag startade sova hela natten kuren den 26 okt-07 med min lilla Jazzy som tyvarr har haft valdigt dalig somn sen borjan pa juli. Hon sov valdigt bra fran hon var 6 veckor fram till Juli nar vi flyttade fran ett land till ett annat land, vet ej om det beror pa det men jag tror hon kande av min stress.Hursom helst sa blev jag rekomenderad sov hela natten av min basta van som oxsa gav mej BB nar jag var gravid.
Jag hade tyvarr inte boken sova hela natten o eftersom jag inte bor i sverige sa blev denna sida o ni alla mina mentorer ;-)

Tillbaka till kuren,Startade som sagt den 26 okt o ar nu inne pa natt 25. Forsta natten fragade hon en hel del o det var mycket buffande o ramsande, sen for varje natt mindre o mindre fragor.Buffade enbart forsta natten sen ramsan resterande natter, vilket har varit vargtimmarna som har spokat lite men fran natt 13 sa har hon sovit sina 12 timmar i ett strack, overkligt! Mojligtvis att hon vaknar till lite runt 05 o bokar runt men somnar om helt sjalv O vad som ar annu mer fantastiskt ar att forsta natten hon sov hela natten(natt 13) sa kom 2 tander ut!!:-)o jag som alltid fatt hora att det ska vara sa jobbigt nar deras tander kommer...hmmm Min lilla trotta tjej har forvandlats infor mina ogon till en hungrig, glad, pigg!,krypande,sittande,staende tjej pa bara 3 veckor!!!:-)

Tyvarr sa ar jag fast i vagntrasket :-( pa dagslurarna men jag ska ta tag i det, har nagon nagra bra rad?

Jazzy har aldrig haft napp sa det var enkelt MEN sen 2 veckor tillbaka sa har hon borjat suga pa tummen.Forsoker att ha nagot i hennes hander hela tiden men hon lyckas fa in tummen anda. Har nagon annan haft samma erfarenhet? Ska man gora nagot at det eller lata det vara ?

Igen TACK ! alla for fantastiska inlagg o rad och till dej Anna W du ar numera min mentor nar det galler barnavard....:-)

Kramar till er alla xx :-)
Stolt mamma till lilla Jasmine fodd 070403.
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan!

Bra jobbat med lilla Tösabiten, härlig läsning!

Ang tummen, låt det bara vara, blir hon en tumsugare så är väl det upp till henne! Den är det ju ingen som tvingar i henne för att hon ska vara tyst utan den tar hon när hon själv känner att hon behöver den! :lol:

Vagningsträsk, jadu här är du inte ensam att ha fastnad. Så mina råd till dig är att ta bort rörelsen från vagnen överhuvudtagen.
Medans du klär henne så busar du och har jätte roligt, kör ut vagnen, lägger henne tillrätta och går därifrån med dagsramsan. Självklart kommer det att komma frågor, som du får besvara med hjälp av ramsan. Jag tror det tog mig ett par 3 dagar att kommer bort från vagningsträsket, och javisst det vart inte alls så mycket sömn han skulle haft dom dagarna, men man får tänka långsiktigt, sedan kommer dom att sova gott hela luren! Man får ha målet framför ögonen.

Lycka till! :thumbsup:

Hälsningar från Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Madre

Inlägg av Madre »

Hej Duggan,

Tack for ditt svar :!:

Ok,da later jag henne vara med sin lilla tumme :)

Idag ar det slut vagnat, nu kor vi :!: :)

Kram :heart:
Stolt mamma till lilla Jasmine fodd 070403.
duggan

Inlägg av duggan »

Lycka till! :thumbsup:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"