YesSussi skrev: Men nu kör vi!!
Expedition viktväktarna, säsong 2.
Haha, du är ju bara för skön! Har du läst The secret än? Det verkar nästan så på din berättelse!Nancy skrev: Måste berätta om gårdagens dop. Hade klämt in mig i ett par byxor i storlek 36. Det är INTE min storlek (ännu). Fick hålla andan och dra in magen för att få upp dragkedjan. Tur att jag hade lång tunika över för det var nå märkligt, mystiskt som liksom vällde fram över byxkanten... En blek-seg massa av hud och nåt mjukt material och jag har ingen aning vad det kom ifrån...
Man kanske skulle ge sig på ett par byxor i strl 36?? Jag har ett par gamla jeans (från min smalaste period) hemma. De går på men är HELT OMÖJLIGA att knäppa. Det går inte ens om jag ligger ner... Jag tror jag ska börja köra med ditt gummibandstrick med dem
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
-
Nancy
-
Nancy
Kära vänner
Nu måste jag ta ett litet brejk
Ingen vägning på några veckor, men jag fortsätter träna och äta NÅGORLUNDA rätt
Såklart hejar jag på er andra, siktar på att vara på vågen om tre-fyra veckor!
Heja alla, hoppas ni har big minus i morrn
Kram Mia
Nu måste jag ta ett litet brejk
Ingen vägning på några veckor, men jag fortsätter träna och äta NÅGORLUNDA rätt
Såklart hejar jag på er andra, siktar på att vara på vågen om tre-fyra veckor!
Heja alla, hoppas ni har big minus i morrn
Kram Mia
-
Lillamolntuss
Ve mig, för jag mesar mig...
Har varit kanonduktig alla dagar (utom några lördagar) sen i juni och motivationen finns inte längre...
Nytt VV program från v50, kan det ändra på något kanske???
Har varit kanonduktig alla dagar (utom några lördagar) sen i juni och motivationen finns inte längre...
Nytt VV program från v50, kan det ändra på något kanske???
Flicka
maj -04 (kurad jan -05), Pojke
mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
-
Nancy
Mia: Klok som en bok. Klart du skall pausa om du behöver. Du vet var vi finns
Lillamolntuss: Spännande med nytt program
I ärlighetens namn är jag ganska förundrad över hur v-v lyckas med att förnya sig hela tiden. Varje gång heter det "bästa programmet någonsin" men se det var det tydligen inte för annars hade det väl inte kommit ett nytt efter ett tag...
Fast visst är det super för motivationen med lite nytt och fräscht
Och Nancy då... Hon som glädjestrålande (ja ganska malligt om vi skall tala klarspråk) berättade hur hon lyckats gå ned till 55,5 kg, vikten innan senaste graviditeten. Sen fegade hon veckan därpå och maskerade sin feghet med att annonsera värsta Rocky-stilen. Ni vet när den ensamme hjälten svettas, springer i trappor, ja kör stenhårt och utan pardon för att ta hem spelet.
Nancys vikt denna vecka: 55,3 kg
8)
(nä, det bidde inte så mycket "hard core" men å andra sidan har jag lyckas finfint i mitt andra projekt "Rensa i röran" och lyckats få maken att rensa bland kalsonger och även göra sig av med sin totalt livsfarliga bordsgrill från 70-talet... och den vägde nog flera kilo skulle jag tro
)
Nästa vecka väntas viss tid i månaden men å andra sidan borde det innebära megaras veckan därpå. Så jag gnolar vidare på "Eye of the tiger" och lever vidare i min lilla värld att vi är ungefär av samma virke Rocky och jag. I alla fall nästa vecka...
)
Kram från Nancy
Lillamolntuss: Spännande med nytt program
(nä, det bidde inte så mycket "hard core" men å andra sidan har jag lyckas finfint i mitt andra projekt "Rensa i röran" och lyckats få maken att rensa bland kalsonger och även göra sig av med sin totalt livsfarliga bordsgrill från 70-talet... och den vägde nog flera kilo skulle jag tro
Nästa vecka väntas viss tid i månaden men å andra sidan borde det innebära megaras veckan därpå. Så jag gnolar vidare på "Eye of the tiger" och lever vidare i min lilla värld att vi är ungefär av samma virke Rocky och jag. I alla fall nästa vecka...
-
Nancy
Hej
Bra jobbat Nancy och din motivation och inspiration är det sannerligen inget fel på.
Welcome back Gablex
Mia och Päivi...ligg en stund på er egen strand så ses vi snart.
Sussi - nu verkar du vara på g
Lillamolntuss - nytt program
Intressant.
Tack Lua - ser fram emot detta samt att gratulera dig
Duggan - vi ser med spänning fram emot veckans nya Anna Skipper. Kom gärna med tips.
Här har vi -0.4 och det är jag \:D/ för. Det känns så himla skönt att ha tagit bort det där som Nancy du så läckert beskrev. Än känner jag att motivationen finns för (precis som SHN) vad är alternativet
Sedan är ju inte poängen bara att gå ner i vikt utan poängen är ju att lära om ett beteende så man håller vikten. Annars är det ju ganska meningslöst. Det ska ju bli till ett sätt att leva och helt klart kan man äta nyttigt samt äta gott och onyttigt däremellan. Gablex - du har ju klarat det bra
Nu ska vagabonden på tur igen med middagar och annat dyligt kul. Ska "hem" till Götet och se när lillestoregumman tävlar i Rikscupen samt träffa vänner och shoppa.
Varm helgkram till alla
Bra jobbat Nancy och din motivation och inspiration är det sannerligen inget fel på.
Welcome back Gablex
Mia och Päivi...ligg en stund på er egen strand så ses vi snart.
Sussi - nu verkar du vara på g
Lillamolntuss - nytt program
Tack Lua - ser fram emot detta samt att gratulera dig
Duggan - vi ser med spänning fram emot veckans nya Anna Skipper. Kom gärna med tips.
Här har vi -0.4 och det är jag \:D/ för. Det känns så himla skönt att ha tagit bort det där som Nancy du så läckert beskrev. Än känner jag att motivationen finns för (precis som SHN) vad är alternativet
Nu ska vagabonden på tur igen med middagar och annat dyligt kul. Ska "hem" till Götet och se när lillestoregumman tävlar i Rikscupen samt träffa vänner och shoppa.
Varm helgkram till alla
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
-
Lillamolntuss
Kvack!? Du är en halvmeter lång, eller?Nancy skrev:Nancys vikt denna vecka: 55,3 kg
![]()
8)
![]()
Skämt åsido... tror vi har liiiiite olika BMI vid vår slutmålvikt. Min kommer att vara 21,8 (63/1,7/,17 = 21,8)
Flicka
maj -04 (kurad jan -05), Pojke
mars-07 (okurad, men standardmodellad)
-
Lua
Anders Lundin vandrar på en vacker, vit sandstrand, iklädd khakikläder.
Anders Lundin: "under hela hösten har vi följt gruppen på Viktväktarön. Turerna har varit många och programmet har inte lidit brist på dramatik. Vissa har dragit sig tillbaka och sitter och bidar sin tid medan andra vänt sig till andra, mer sektliknande sällskap. Men några kämpar oförtrutet vidare."
TV:n visar vybilder tagna från helikopter, närbilder på skorpioner, ormar och tusenfotingar medan Anders fortsätter:
"Idag har vi den stora glädjen att presentera vår första finalist. En norrbottenstjej som visserligen varit ute på farliga vägar men som, i en sista självande kraftansträngning lyckats anamma expeditionens motto: VE DEN SOM MESAR SIG!"
Anders Lundin sitter nu i mitten av en ring av brinnande facklor:
"I veckan har nämligen LUA nått sin målvikt och vi välkomnar henne till finalen! Ni minns väl priserna: hälsa och skönhet? LUA går nu in i fas 2 av expeditionen. På en något bekvämare plats där tillgången på föda är något större, ska nu Lua fortsätta sin färd mot ytterligare ett mål, nämligen jämnvikt.
Så missa inte den spännande fortsättningen av Expidition Viktväktarna, säsong 2!"
Stor, glad kram från Lua

Anders Lundin: "under hela hösten har vi följt gruppen på Viktväktarön. Turerna har varit många och programmet har inte lidit brist på dramatik. Vissa har dragit sig tillbaka och sitter och bidar sin tid medan andra vänt sig till andra, mer sektliknande sällskap. Men några kämpar oförtrutet vidare."
TV:n visar vybilder tagna från helikopter, närbilder på skorpioner, ormar och tusenfotingar medan Anders fortsätter:
"Idag har vi den stora glädjen att presentera vår första finalist. En norrbottenstjej som visserligen varit ute på farliga vägar men som, i en sista självande kraftansträngning lyckats anamma expeditionens motto: VE DEN SOM MESAR SIG!"
Anders Lundin sitter nu i mitten av en ring av brinnande facklor:
"I veckan har nämligen LUA nått sin målvikt och vi välkomnar henne till finalen! Ni minns väl priserna: hälsa och skönhet? LUA går nu in i fas 2 av expeditionen. På en något bekvämare plats där tillgången på föda är något större, ska nu Lua fortsätta sin färd mot ytterligare ett mål, nämligen jämnvikt.
Så missa inte den spännande fortsättningen av Expidition Viktväktarna, säsong 2!"
Stor, glad kram från Lua