Hej,
Är det någon som har erfarenhet av att kura på rygg? Vår dotter sover gott på rygg, och vi vill att hon ska fortsätta med det. Kurandet går ganska bra. Men det svåra är att lugna henne vissa gånger när hon skriker. Har försökt solfjädra lite fast hon ligger på rygg, det går så där. Är det någon som har något annat tips om hur man kan lugna ett barn på rygg när ramsa och vagning inte hjälper? Vissa gånger har också ramsa och vagning funkat bra.
Vi är inne på natt 2 nu, och hon somnade bra på kvällen. Hon vaknade vid 03 och efter en vagning och ramsor somnade hon om ordentligt vid 04. Sen sov hon till 5.30. Problemet var vid 05.30-8.00 när vi inte lyckades lugna henne med vagning och ramsa. Hon var till slut förkrossad. Det slutade med att jag vagnade henne till sömns, kvart i åtta så att vi sen kunde väcka henne glad vid 8.
Kura på rygg
Hej!
Jag är nog inte rätt person att ge massa tips om hur ni kan göra - förutom att rekommendera mage och larm. Men vi kurade vår dotter på rygg när hon var 3,5 månader gammal och det gick alldeles utmärkt. Vi vågade oss inte på magläget då (nu som andrabarnsförälder känns det dock jättebra), men ville absolut prova ändå och med vagning och ramsa fungerade det. Sen kanske det hade funkat ännu bättre på mage, men fjärde natten vaknade hon inte alls och sen gick det fortsatt bra
.
Efter några veckor började hon själv vända sig till mage på nätterna och till slut la vi henne på mage med en gång vid läggning och kunde då tillämpa buffningen. Vi var dumma och lyssnade på BVC
som sa att larm inte behövs
när de själva vänder sig till mage - så här i efterhand fattar vi ju att vi borde haft larm
. Som tur var gick det bra
Med andra ord så kan ryggläget funka. Ni är ju bara på natt två och om morgonpasset var ända tillfället det krånglat tycker jag att ni ska försöka glömma det och kämpa på med rätt attityd och rejäla vagningstag.
Vi vände på insatsen i vagnen så suflettänden var närmast den som vagnade för att hon absolut inte skulle kunna se oss. Kan vara värt att testa om det går med eran vagn.
Stort lycka till!!!
Jag är nog inte rätt person att ge massa tips om hur ni kan göra - förutom att rekommendera mage och larm. Men vi kurade vår dotter på rygg när hon var 3,5 månader gammal och det gick alldeles utmärkt. Vi vågade oss inte på magläget då (nu som andrabarnsförälder känns det dock jättebra), men ville absolut prova ändå och med vagning och ramsa fungerade det. Sen kanske det hade funkat ännu bättre på mage, men fjärde natten vaknade hon inte alls och sen gick det fortsatt bra
Efter några veckor började hon själv vända sig till mage på nätterna och till slut la vi henne på mage med en gång vid läggning och kunde då tillämpa buffningen. Vi var dumma och lyssnade på BVC
Med andra ord så kan ryggläget funka. Ni är ju bara på natt två och om morgonpasset var ända tillfället det krånglat tycker jag att ni ska försöka glömma det och kämpa på med rätt attityd och rejäla vagningstag.
Vi vände på insatsen i vagnen så suflettänden var närmast den som vagnade för att hon absolut inte skulle kunna se oss. Kan vara värt att testa om det går med eran vagn.
Stort lycka till!!!
Mamma till Albin (070718), kurad nov -07 och Tilda (050128), kurad maj -05.