Rådvill vädjar om hjälp.
-
Gunnarsmamma
hej Lua o tack för svar, det min man menar är att när vi nu kommer att få sova hela natten-boken, har läst den och genomför en kur så tycker vi att det är tredje försöket. Försök 1 var enl sid 760-766 i Barnaboken och försök 2 enl 104-110 i anna.wahlgren online (historien om lille Alex och hans mamma stämde precis in på oss). Båda gångerna har det givit resultat men vi är inte i hamn och ber därför om hjälp med detaljer, alltså gällande det vi gjort hittills. Vi upplever att vi genomfört, varit benhårda, inte plockat upp, inte mata o s v. Det här med vällingen är bara något vi testat i panik nu. T ex inte inatt då G bara vaknade 02.00, jag lade ner honom och han somnade omedelbart och sov till halv sju. Men, det spelar ingen roll.... Vi är vuxna människor, det skall nog gå vägen vad det lider. Tack iallafall för att ni tog er tid o kram tillbaka o lycka till Elle med det nya lilla livet.
-
Gunnars_pappa
För tillfället funkar sovandet ganska bra. De tre senaste nätterna har vi flyttat ut ur hans rum, antingen stör vi honom eller så stör han oss (och vi går upp i onödan när han kunnat somna om själv). Frågan är hur länge vi måste sova på resesängar i vardagsrummet innan vi vågar flytta in igen.
Han har fått något mer mat också, vi har proppat honom full hela dagarna.
Älskar att se honom pigg, han strålar som en sol!
Han har fått något mer mat också, vi har proppat honom full hela dagarna.
Älskar att se honom pigg, han strålar som en sol!
-
Gunnarsmamma
Frisk mage=sova hela natten!
Hej, jag tänkte bara att jag skulle berätta hur det har utvecklats för oss. Vår aktiva, långa och smala lilla pojke som åt sådana kopiösa mängder mat och därmed hela tiden gjorde i blöjan och inte sov hela natten trots fasta rutiner, kurning m m, o s v , m m, sover nu äntligen. Vi fick rådet av bvc att plocka bort all fullkorn och gå tillbaka till fyra- och sexmånaders välling och gröt. Vi köpte också på rekomendation magdroppar på apoteket, extra bakterier för att hjälpa tarmfloran. Och, nu sover han! Han äter mycket mindre därför att han antagligen är mätt, förut kunde han inte tillgodogöra sig maten och var därför hungrig hela tiden.
Jag vill råda andra föräldrar i samma sits, alltså föräldrar med barn som inte sover, att kolla med bvc eller barnläkare att det inte är något fel som gör att barnet inte sover. Det behöver inte vara att man inte förstått "verktygen". Tack & Hej
Jag vill råda andra föräldrar i samma sits, alltså föräldrar med barn som inte sover, att kolla med bvc eller barnläkare att det inte är något fel som gör att barnet inte sover. Det behöver inte vara att man inte förstått "verktygen". Tack & Hej