Denna vecka har sonen vaknat tidigare än God Morgon (7.00) alla dagar utom en då han vaknade 06.50, alltså inom marginalkvart. Annars har det varit allt mellan 05.15 och 06.20, det senare i morse.
I morse fick han ligga kvar och jollra, runt halv sju ramsade jag en gång då han började bli högljudd. Han la sig ned och fortsatte surra på lågmält men nöjt så han fick vara. 06.50 tog jag upp honom och han var jätteglad
Nu har han nyss vaknat 09.55 (somnade 08.25) så med denna morgons taktik så funkar fm-luren klockrent
Men jag vill ju inte att han ska börja vakna tidigare och tidigare...

så de andra morgnarna har jag fått till omsomnande och då låtit honom sova över en marginalkvart till 7.15.

Rätt eller fel
Detta har inte gett någon effekt alltså....ännu.

Det som jag märker är att detta stör hans fm-lur mellan 08.30-10.00. Kanske konstigt men när jag har fått till ett omsomnande på morgonkvisten så visar han mycket tydliga tendenser att bara sova 45 min på fm-luren.

och då blir förmiddagen lite för lång för honom så jag måste lä0g0ga in 5 minuters sömn i stället vilket krånglar. Det GÅR att få honom att somna om vid fm-luren med att vagna men jag funderar. :-k

Är det okej att dessa gånger göra om luren till 45 minuter eller blir det veligt och förvirrande
De morgnar jag väckt honom 7.15 så har han också varit så ALLVARLIG.

I morse när jag tog upp honom 6.50 efter att han vaknat själv, så var han sitt vanliga soliga glada jag.

Mer harmoniskt att få vakna själv

Fast när jag väcker honom andra tider på dagen så är han glad som vanligt. :-k
Tacksam för tips!