Det jobbiga är och som min rubrik syftar på är ju att "ingen" annan gör det, t ex i mammagruppen, vi är några st som träffas ganska ofta, och alla andra gör som alla andra mammor gör och de har därför oftas samma problem och samma frågor...alla utan jag...för jag har ju inte det som alla andra....
Det svåra är att jag har oftast andra råd och andra lösningar, jag märkar att många anammar vissa saker och håller med men ibland kan jag känna -"undra vad dom pratar om när jag inte är med, lägger sitt barn på mage etc etc (den pucken var särskilt jobbig att erkänna tog lång tid innan jag gjorde det....)
Det är svåra är också att inte "frälsa" andra när man träffas, man ser en mamma som har t ex problem med sömnen på dagarna och som man vet hur det kan lösas. Men sedan vill man ju inte trampa någon på tårna, inte framställa mig som en bättre mamma utan man vill ju bara väl, försöker alltid vara ödmjuk.
Det är detta som jag tycker är jobbigast, skall jag bara var tyst och "sköta mitt eget" eller skall man ge råd, idag ger jag råd men mitt problem är att jag ibland blir så exalterad att jag tror att jag har svårt att få fram helheten. Försöker säga enkla meningar men känns ändå alltid som jag missar hälften...den andra hälften kommer man ju alltid på efteråt....
Antar att ni är fler där ute som upplever samma sak, hade varit kul att höra om era erfarenheter och hur nu brukar bemöta detta.
Hej hopp!
P.S Vill också berätta att många har blivit nyfikna av vad vi gör och jag märker att dom tycker det verkar bra, några har provat men ingen har väl följt modellen/kuren fullt ut utan mest plockat vissa godbitar, så vissa saker har ju gått fram... D.S