Jag har gått över med alla mina utom två, de kom på "rätt" dag. Trean skrämde vi ut med hjälp av färdknäppen
Nu är det nära!
Men så skönt att du kan sova i alla fall! Själv sov jag kanske 4-5 timmar per natt de sista veckorna
Att vara någorlunda utvilad inför förlossingen är inte dumt!
Jag har gått över med alla mina utom två, de kom på "rätt" dag. Trean skrämde vi ut med hjälp av färdknäppen
Kanske kan vara nåt att praktisera
8)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn 
Går här i mitt kylslagna Göteborg och undrar: Har det hänt något? Har underbara Elle, som hjälpt oss så mycket, blivit av med sin stora härliga mage? Är "Bosse" ute?
Tålamod, Åsa, tålamod. Men det är så spännande!!!
Som du kanske förstår - Jag tänker på dig!
Kramar// Åsa
Tålamod, Åsa, tålamod. Men det är så spännande!!!
Som du kanske förstår - Jag tänker på dig!
Kramar// Åsa
Waldemar (Walle) 07-01-08
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12
(39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Jag ska stilla din nyfikenhet Åsa
Inget på g här inte.. Den gigantiska magen är kvar och "Bosse" verkar stortrivas i magen! Han trycker och bökar mest hela dagarna men inga spår av några förvärkar. Hoppas det drar igång snart, vill helst slippa att bli igångsatt denna gång.
Tack för eran omtanke Sussi och Åsa
Kram Elle
Tack för eran omtanke Sussi och Åsa
Kram Elle
-
blivandemamma
- Rådgivare/advisor
Hej elle
Nu har jag inte läst hela tråden och vet inte om du provat att ta en cykeltur i lite lagomt tempo eller om du har ont så du inte kan.Annars rekomenderar jag det.
Kände att jag verkligen inte ville gå över 3veckor oxå med LIw som jag gjorde med Jacob då jag belv igångsatt.Så den första januari var det värt ett försök.Hon hadde egentligen beräknad bf 3/1 men jag tänkte ge det ett försök iallafall och se om det funkade.Gick det så gick det annars gjorde det heller ingenting tänkte jag.
Så på nyårsdagen på morgonen tog jag Jacob med mig och vi åkte ut och cyklade någon kilometer.Lite lagom takt.Inte så man storknar precis
Kände inget under hela dagen men på kvällen gick vattnet och 3timmar senare är Liw född.En otrolig förlossning som jag skulle vilja göra om och om igen
Vet inte om det är "underredet" på kroppen som får jobba på lite och därför sätter fart på det hela.
Fick tipset av en kompis som gjort det på båda sina barn och det har fungerat.Det har blivit bebis samma dag båda gångerna för henne.
Kram ulrika
Nu har jag inte läst hela tråden och vet inte om du provat att ta en cykeltur i lite lagomt tempo eller om du har ont så du inte kan.Annars rekomenderar jag det.
Kände att jag verkligen inte ville gå över 3veckor oxå med LIw som jag gjorde med Jacob då jag belv igångsatt.Så den första januari var det värt ett försök.Hon hadde egentligen beräknad bf 3/1 men jag tänkte ge det ett försök iallafall och se om det funkade.Gick det så gick det annars gjorde det heller ingenting tänkte jag.
Så på nyårsdagen på morgonen tog jag Jacob med mig och vi åkte ut och cyklade någon kilometer.Lite lagom takt.Inte så man storknar precis
Kände inget under hela dagen men på kvällen gick vattnet och 3timmar senare är Liw född.En otrolig förlossning som jag skulle vilja göra om och om igen
Vet inte om det är "underredet" på kroppen som får jobba på lite och därför sätter fart på det hela.
Fick tipset av en kompis som gjort det på båda sina barn och det har fungerat.Det har blivit bebis samma dag båda gångerna för henne.
Kram ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02
och till goaste tjejen Liw 1/1-07
Tack Fjällmor och Nya mamman
för era tankar!
Inget nytt under solen, "Bosse" småmyser i magen och trycker med fötterna och rumpan och "bökar runt" lite. Verkar inte ha några planer på att kika ut
Vi är ju sååååå nyfikna på "Bosse"! Hoppas på födsel i helgen då våran BM jobbar och det vore så roligt om hon får följa oss även där. Hon har ju varit med oss sedan inskrivningen v 11 och är en underbar person!
Idag är Olle och jobbar med pappa så jag vilar och fixar lite här hemma. Imorgon ska han ha mysdag med farmor och farfar. Känns skönt att han får göra lite själv, orkar inte vara lika aktiv längre.
Nu ska jag ta en stor kopp te och slappa i soffan. Återkommer om det blir någon action här
Elle
Inget nytt under solen, "Bosse" småmyser i magen och trycker med fötterna och rumpan och "bökar runt" lite. Verkar inte ha några planer på att kika ut
Idag är Olle och jobbar med pappa så jag vilar och fixar lite här hemma. Imorgon ska han ha mysdag med farmor och farfar. Känns skönt att han får göra lite själv, orkar inte vara lika aktiv längre.
Nu ska jag ta en stor kopp te och slappa i soffan. Återkommer om det blir någon action här
-
Fd Medlem
Akupunktur - spännande!! Du kanske får ila iväg som en igelkott till BB
Själv körde jag akupunktur mot ryggsmärtor när jag väntade Hugo. En gång glömde damen bort en nål jag hade mitt på huvudet. Jag upptäckte den först när jag kom hem, och förstod först då varför folk hade glott på mig i tunnelbanan. Jag hade ju typ en antenn!! Helt galet. Och en alldeles oväsentlig utsvävning i din VÄNTA-tråd, men hur som helst: rapport från akupunkturen önskas!!
Kram!
Själv körde jag akupunktur mot ryggsmärtor när jag väntade Hugo. En gång glömde damen bort en nål jag hade mitt på huvudet. Jag upptäckte den först när jag kom hem, och förstod först då varför folk hade glott på mig i tunnelbanan. Jag hade ju typ en antenn!! Helt galet. Och en alldeles oväsentlig utsvävning i din VÄNTA-tråd, men hur som helst: rapport från akupunkturen önskas!!
Kram!
Vad häftigt det var med akupunkturen! Kändes ju inget när hon satte dit dem, trodde det skulle göra ont. Jag fick tre nålar på vardera ben på olika ställen och en på vänster hand. Sedan "mopsade" hon på punkten på lilltåns utsida. Jag fick med mig en sådan "cigg" så jag ska mopsa imorgon kväll om inget hänt. Blir det ingen action av den här behandlingen så ska vi sätta in stora artilleriet på måndag
Har haft konstant molande värk i ryggen sedan behandlingen och det drar i magen, spännande!
Tack Sussi och Nya mamman
Jag återkommer om det blir mer fart!
/Elle
Tack Sussi och Nya mamman