Hej! Vi har nu kommit in på uppföljingsveckan.
Innan natt 5. Min man kom hem ca 17:00 vi turades om att vara med vår dotter medan den andre läste. Vi kom fram till att inte endast mörkret och ramsan skulle vi reparera utan även attityden.
ATTITYD: Det vi gör för vår dotter är en gåva och vi hjälper henne att sova GOTT! Det kan ingen annan göra åt henne förutom vi föräldrar. Vi gick igenom det vi läst alla trådar mm. Nu har vi tolkat det likadant!
Natt 5. Insomningen gick inget vidare det tog 28 minuter att sova henne, trots att vi tränat attityd och ramsan igen, trots becksvart, svalt i rummet. Det känns som ett steg bakåt men vi ger inte upp, min man peppade mig mellan varven, mer attitdy, mer attityd ...
Vaknade 21:15, 1x ramsa somnade om. 23:18 2x ramsa tyst tillrätta lägga 1x ramsa somande om. 04:14 1x ramsa. 05:48 1x ramsa. 06:25 vaknar 1x pangramsa leker pratar med sig själv. 06:36 gnyr halvgråter 1xramsa 06:46 panikskriker 2xramsa högt som överröstar hjälper inte 06:50 hon är jätteledsen och jag kan inte med ramsa lugna henne hon är påväg att bli panikslagen ... 06:54 vi tar på planerad larm klocka (07:00). Hon blir tyst av larmklockan, vi går in och är på strålande humör för att få henne glad med en gång inget snyftande tillåts.
Tips förslag om vad göra med hennes panikskrikande, vi vill inte att hon ska vakna varje morgon med panikskrik...
Dag 5 första insomning 4 minuter endast ramsa. Yippie jag är stört nöjd och så även pappa som peppat via msn ... Andra insomning 7 min solfjäder och ramsa men inget gråt YYYippie!!
Tacksam för feedback.
Kramar
Semlan