Innan vi reste hade vi enligt tidsomställningsschemat ändrat 5 timmar den dagen vi åkte. Vi åkte vid 13 från Arlanda och när vi landade i Köpenhamn sov han sin långa lur i en lounge i väntan på långflygningen. På långflygningen skulle han alltså vara vaken i stort sett hela vägen (jag oroade mig en del för det - helt i onödan). Flygvärdinnorna sa att de aldrig hade träffat en så glad bebis. Han var helt underbar hela vägen. Kröp omkring och klättrade på stolarna och busade med alla människor. Han sov sin korta lur i babybjörnbärselen lutad mot pappas bröst. Sen var det fullt ös till läggdags då vi hade en timme innan vi landade. Vi lät honom även då somna i bärselen och så sov han i den ända tills vi fick ut vårt bagage i Seattle. Då stoppade vi in honom i vagnen och han sov vidare tills vi skulle igenom securityn, då vi var tvungna att plocka upp honom. Han såg verkligen förvånad ut när vi tog upp honom - mitt i nattsömnen. Men somnade till vår förvåning om direkt när vi kommit igenom Securityn. Vi var i Seattle i 6 timmar, vilket innebar att han fick 8 timmars ganska sammanhängande nattsömn, om vi räknar med det han fick på flyget. Sedan var det en kort flygning till Victoria och då blev det helt enkelt så att han var vaken i 3 timmar tills vi kom till hotellet vid 01 på natten. Då la vi honom och sa: Nu ska han sova så länge han kan och så hoppar vi på schemat på den tid han vaknar. Men han ska minst vara i sängen till 3 (kl 3 skulle han vakna enligt vårt tidsomställningsschema). Nu vaknade han inte förrän kl 5 så då hoppade vi på nästa dags schema och låtsades som att det regnade 8) Hela nästa dag var helt perfekt och eftersom vi ställer om tiden med 1 h och 45 minuter per dag så var vi ikapp Kanadensisk tid redan första dagen!
Allt har alltså gått strålande! I natt hade vi lite problem med vargtimmen mellan 4-5 men annars sov han hela natten. Vår lille skrutt är helt fantastisk!
Vi är SÅ otroligt tacksamma över denna kur, och tidsomställningsschemat. Tack Anna W och Sarika för alla tips!
Och lycka till Kristin! Klarar vi det så klarar ni det!
Kramar från Victoria!