Nettene gikk som bare det - han har - med få unntak - sovet 12 timer i strekk siden 3. natten!
Men jeg har hele tiden hatt problemer med dagslurene. Jeg fikk beskjed - med rette - om at jeg ikke måtte henge ved dørkarmen, men la ham være. La ham finne søvnen. Vel, det gjør jeg - og har gjort - i flere uker nå. Jeg legger ham når han skal sove å magen i sin seng, eller hvor vi måtte være, sier ramsen og går. Så går det som regel 10 min før han roer seg og sovner. Jeg gjør alt annet enn å henge i dørkarmen, men følger med så jeg kan gi ham en bekreftelse når han er stille. Greit nok.
Men så våkner han så å si alltid lenge før han skal og roer seg ikke!
Jeg lar det gå en god stund - til jeg hører han har kavet seg opp - før jeg går inn med ramsen igjen. Høyt, tydelig, vennlig og beroligende. Tror jeg... Men jeg når som regel ikke frem. Vanligvis holder han på helt til det er tid for å ta ham opp, og da må jeg vente og håpe på et pust eller rolig øyeblikk for å ta ham opp. Det tar gjerne litt tid før han "kommer seg" etterpå. Hva kan jeg gjøre? Jeg er sjelden inne mer enn 2 ganger med ramsen - selv om han holder på i 45 min eller 1 time!
Setter stor pris på råd!
Hilsen Emma - Fredrik den skjønnes mamma