Hej!
Jag har en Astrid som är född tre veckor för tidigt. Hon är nu en månad. Jag undrar ifall hon ska kunna sova 6 timmar i sträck eller ska jag vänta med den kuren tills hon har blivit några veckor äldre? Hon växer som hon ska och äter bra. Hon sover på mage med andningslarm i spjälsäng och vi har börjat buffa henne så att hon somnar vilket går bra. Ska vi fortsätta buffa henne när vi sedan ska få henne att sova längre eller är det bättre att vagna?
Tacksam för svar
Hälsningar Ulrika
Född 3 veckor för tidigt
Hej!
Och stort grattis
!
Mina båda är 3 v tidiga - och den första tiden har de bara sovit och ätit. Inte orkat något annat, så den egentliga födelsen som ska komma vid ca 3 v, kom först vid 5-6 v för mina. Så jag har kört korrigerad ålder och då har det stämt riktigt fint med tiderna. De har förlängt själva, men i lite egen takt. Vet att vissa för tidiga inte alls är som mina utan lika pigga som fullgångna, så du får väl följa hennes mönster och se.
När/Om du sen ska få bort nattmålen, kan du så klart buffa bort om buffningen fungerar fint. Båda verktygen kan användas, och man väljer det som man tycker fungerar bäst, helt enkelt.
Kram Ewa
Och stort grattis
Mina båda är 3 v tidiga - och den första tiden har de bara sovit och ätit. Inte orkat något annat, så den egentliga födelsen som ska komma vid ca 3 v, kom först vid 5-6 v för mina. Så jag har kört korrigerad ålder och då har det stämt riktigt fint med tiderna. De har förlängt själva, men i lite egen takt. Vet att vissa för tidiga inte alls är som mina utan lika pigga som fullgångna, så du får väl följa hennes mönster och se.
När/Om du sen ska få bort nattmålen, kan du så klart buffa bort om buffningen fungerar fint. Båda verktygen kan användas, och man väljer det som man tycker fungerar bäst, helt enkelt.
Kram Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
Född 3 veckor för tidigt
Hej Ewa!
Tack för ditt svar!
Det är så som du säger, hon har bara ätit och sovit de första veckorna, har inte gått att hålla henne vaken. Väntar någon vecka och ser ifall hon börjar sova längre annars får jag börja kura henne.
Tack ännu en gång!
Hälsningar Ulrika
Tack för ditt svar!
Det är så som du säger, hon har bara ätit och sovit de första veckorna, har inte gått att hålla henne vaken. Väntar någon vecka och ser ifall hon börjar sova längre annars får jag börja kura henne.
Tack ännu en gång!
Hälsningar Ulrika
Hur länge sover hon i ett sträck på natten, som det är nu? Egentligen är hon ju ännu bara någon vecka gammal - omräknat. Så jag skulle nog ge det längre än bara någon vecka till innan jag började buffa bort nattmål (min lilla skippade båda nattmålen självmant, men inte vid EXAKT 4 veckor, snarare vid 7 - och det tycker jag faktiskt är helt okVäntar någon vecka och ser ifall hon börjar sova längre annars får jag börja kura henne.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06