Förkylninsastma - sovrutiner?
Förkylninsastma - sovrutiner?
Elliot, 6mån, har fått Airomir. Han har använt den i 2dagar nu.
Han sover dåligt, vaknar ofta.
Han har idag spytt efter varje måltid, all välling kom upp...
Är det vanligt att barnen spyr av denna medicin?
Nu ikväll åt han välling, när han var färdig spydde han upp allt! Som en fontän!
Fick bada honom igen.
Han sover oroligt nu, vaknar hela tiden.
Hur gör man för att hålla rutiner och sova hela natten?
*orolig*
Han sover dåligt, vaknar ofta.
Han har idag spytt efter varje måltid, all välling kom upp...
Är det vanligt att barnen spyr av denna medicin?
Nu ikväll åt han välling, när han var färdig spydde han upp allt! Som en fontän!
Fick bada honom igen.
Han sover oroligt nu, vaknar hela tiden.
Hur gör man för att hålla rutiner och sova hela natten?
*orolig*
Hejsan.
Jag tycker att du ska prata med läkaren om att han verkar kräkas av medicinen, det är nog inte tanken.
Men jag vet att Airmir är det "nya" bricanyl och av bricanyl så kan man få hjärtklappningar och illamående, så det är inte helt omöjligt att det är så för gossen din. Dom kan även få svårt att komma till ro eftersom dom ofta blir lite speedade.
Att hålla rutiner är A och O, att dom ömma står pall när lilla kroppen kan kännas läskig inger stor trygghet, så här gäller att skuta alla vargar som stryker utmed vaderna och inta en attityd av självklarhet, för sonen behöver det här och nu mer än nånsin!
*pepp*pepp*
Jag tycker att du ska prata med läkaren om att han verkar kräkas av medicinen, det är nog inte tanken.
Men jag vet att Airmir är det "nya" bricanyl och av bricanyl så kan man få hjärtklappningar och illamående, så det är inte helt omöjligt att det är så för gossen din. Dom kan även få svårt att komma till ro eftersom dom ofta blir lite speedade.
Att hålla rutiner är A och O, att dom ömma står pall när lilla kroppen kan kännas läskig inger stor trygghet, så här gäller att skuta alla vargar som stryker utmed vaderna och inta en attityd av självklarhet, för sonen behöver det här och nu mer än nånsin!
*pepp*pepp*
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
-
Lillamolntuss
Hörde någonstans att man ska ge sista dosen 2 tim innan läggning... Vi gör inte det, har inte haft såna problem.
Har däremot lyft upp huvudändan av sängen så att det går lite lättare att andas. Dessutom har vi stor näsrengöring innan sänggående i förkylningstider. (Först sprayar vi in koksaltlösning, sen suger vi ut snoret med Näsfrida innan vi ger nässpray.)
Har däremot lyft upp huvudändan av sängen så att det går lite lättare att andas. Dessutom har vi stor näsrengöring innan sänggående i förkylningstider. (Först sprayar vi in koksaltlösning, sen suger vi ut snoret med Näsfrida innan vi ger nässpray.)
Flicka
maj -04 (kurad jan -05), Pojke
mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
-
Lillamolntuss
Köp en! Endast 75 kr, typ! Näsfrida är en av mina favorit-barn-prylar! Bumbostol är en annan. Liten kan sitta och hjälpa till i evigheter då man pysslar och diskar och sånt. Kanon!
Flicka
maj -04 (kurad jan -05), Pojke
mars-07 (okurad, men standardmodellad)
Angående Ventoline - hjälper det inte så är det ju meningslöst, förstås.
Kram Ewa
Mina båda, som har infektions/förkylningsastma, får Ventoline och det hjälper fantastiskt bra. Och de sover nätterna igenom, utan minsta gruff. Men är det ordentligt hostigt höjer jag huvudändan med hjälp av böcker under sängen OCH kudde/filt under MADRASSEN, för att det verkligen ska bli effekt. Och så rejält svalt på rummet. Gör det lättare att andas, och de sover bättre.Har hört att barnen kan bli väldigt speedade av ventoline, även sova dåligt
Kram Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06