Sonen, snart 7 månader, har sedan ca 2 veckor tillbaka vaknat ca 1 gång i timmen på natten. Jag misstänker att det har med förkylning att göra. Han sover hos mig då jag blev galen av att springa fram och tillbaka mellan sängen och spjälsängen nätterna igenom.
Initialt sov han "vettigt", vaknade två-tre ggr på 11 tim natt, men nu är det illa... Han har senaste två nätterna även börjat att "babbla" och vara lite vaken på natten, arrrgh!
Jag har tidigare försökt att "buffa bort nattmål", enl "Barnaboken" men givit upp då det varit noll-resultat efter TRE
Jag har ingen möjlighet att ställa ut spjälsängen utanför sovrummet. Kan jag köra SHN ändå?
Jag kan inte få avlastning eller hjälp av min man när det gäller detta med sonens sömn för han är helt hopplös när det gäller de här bitarna.
Jag är mkt osäker som mamma, vet dock att jag sköter sonen bra. Men jag klarar inte av att uppbåda den säkerhet som krävs för att köra SHN.
När jag är på mammaträffar så är det bara min son som sover så dåligt, alla andra bebisar sover och är så himla förnöjda. Min son bökar och klagar mkt mer än deras barn. Detta TROTS att jag ALLTID ler och kramas och är jätterolig och snäll mot honom jämt. Ger honom socialdelaktighet på ett helt annat sätt än vad jag uppfattar att de andra mammorna gör ÄNDÅ är deras barn så himla FÖRNÖJSAMMA! Min son är jätterolig, det är inte det, han kryper nästan och flippar runt på ett helt annat sätt än de andra bebisarna. Han skrattar och skojar så han är absolut ingen suris.
Med detta menar jag att mitt barn har ett kynne som verkar vara lite mer känsligt.
Dagarna har jag verkligen KÄMPAT med 2-2 men det GÅR inte att få honom att sova två timmar i sträck. Jag har försökt att vagna till förbannelse i MÅNADER men det resulterade bara i att jag höll på att skjutsa in vagnen i väggen tillslut!!!
Jag känner att jag inte mentalt klarar av att hantera sonen när han skriker när jag är så slutkörd. Visst, om det tog en vecka eller något sådant och det sedan blev RESULTAT men efter månader av NOLL så går jag i ATOMER känslomässigt.
Jag känner att sonen MÅSTE få bättre sömn men om jag ska ge mig på en kur så behöver jag stöd. 6 månader av "IQgrodfisksömn"(!) förvandlar mig till ett urtidsmonster. Jag vill gråta och klösa mig för att jag inte får sova men det är ingen idé för det hjälper ändå inte.
Nu vill jag inte ha raljerande duktigmosterkommentarer utan konstruktiva idéer om hur jag ska handskas med detta! Gärna från någon som har haft ett (svårt) sömnstört barn som genomfört kuren med gott resultat.