Kan nån berätta var jag kan läsa om syskon som sover i samma rum.
Jag skulle vilja ha tips om vad jag ska tänka på så att det går så smidigt som möjligt!
Bakgrund:
Neo 2 år och 2 mån, sover i sitt rum i spjälsäng. Han blev kurad när han var 8 mån och sovit strålande sedan dess. Sover 19.30 till ca 08.
En timme på dagen på dagis.
Mamma och pappa sover i vardagsrummet.
Lille Lennox 5 månader blev kurad när han var 4 månader och sovit 19.30-07.30 sedan dess. Inga problem. Vaknar till och somnar om utan ramsor.(Utan när han läggs då ramsar vi såklart.)
Han sover i hallen i spjälsäng i hallen bakom ett drapperi precis vid ytterdörren, vilket är jobbigt när pappa ska gå till jobbet på morgonen etc.
Lennox schema:
0730 morgon tutte
9-10.30 sova tutte
12-13.30 sova tutte
15.30-16.30 sova tutte
19 tutte
19.30 sova
Tips på vägen...
Tack!
Linn
Sova i samma rum
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inga problem. Flytta in lille Lennox, bara
Låt herr Neo vara med och förbereda och möblera och planera. Ställ frågor och låt honom "bestämma" (under din lika diskreta som entusiastiska ledning). Praktiskt ska det vara
Det hela är en förmån för dem bägge två och ska presenteras som en sådan - en rolig och viktig milstolpe.
Sedan ramsar du dem båda över en kam, om det skulle behövas. Och förstås till läggningen - de läggs ju samtidigt. Bra
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
Piggelin
Hej!
Här är en tråd att läsa:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=12978
Detta skrev jag i samband med att vi flyttade ihop barnen. Nu har det gått en tid och vi är bara SÅÅÅÅÅÅ nöjda
! Det är precis så underbart som Anna beskriver det!
Sök också, det finns många trådar om detta.
Lycka till!
/Piggelin
Här är en tråd att läsa:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=12978
Detta skrev jag i samband med att vi flyttade ihop barnen. Nu har det gått en tid och vi är bara SÅÅÅÅÅÅ nöjda
Sök också, det finns många trådar om detta.
Lycka till!
/Piggelin
Tack Anna!
Jorå...
Jag gjorde såklart allt som du sa.
Neo hjälpte mig att flytta in lillebrorsans säng osv...
Inte ETT pip mellan 19.30- 07.30!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Somna tysta och fina. Säkert glada att ha varandra nära!
Riktigt stor sten som föll från mitt hjärta!
Så jag fortsätter väl att "skryta på" om min idol Anna Wahlgren!
Tack och kram
Linn, Neo och Lennox.
Jag gjorde såklart allt som du sa.
Neo hjälpte mig att flytta in lillebrorsans säng osv...
Inte ETT pip mellan 19.30- 07.30!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Somna tysta och fina. Säkert glada att ha varandra nära!
Riktigt stor sten som föll från mitt hjärta!
Så jag fortsätter väl att "skryta på" om min idol Anna Wahlgren!
Tack och kram
Linn, Neo och Lennox.