skrattet-till-godnattet

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
päron

skrattet-till-godnattet

Inlägg av päron »

Hej!

Vi är inne på vår uppföljningsvecka. Har nu tagit igenom oss 5 kurnätter. Det som krånglar för oss med vår snart 6-månaders lille är att han blir så förtvivlat arg när vi lägger ner honom. Vi jobbar stenhårt på att glada dansa in och lägga honom. han är lycklig med oss tills den sekund då vi lägger ner honom då blir han tvärarg dag som natt. Men vi håller i och håller i med ramsandet utanför dörren, tills han lungnat sig och sedan bekräftelseramsa. Känns så hårt att det alltid är detta som ska följa med honom. Ni som har mer erfarenhet är det en protest från hans sida eller gör vi något galet?

Mamma E
förhoppningsfulla föräldrar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej päron och välkommen hit :D

Ingen fara på taket! Många barn reagerar precis som er lille kille, t ex min lilla tös som är snart 11 månader!
Det är sällan hon lägger sig och är tyst och nöjd, trots att jag har "standardmodellat" henne sen hon föddes!
Och många som kurat sina barn säger precis som du, en del barn läggs tysta och nöjda från början, medan andra får vänta ett par månader innan man hamnar där! Och så en del (som min lilla bulle :heart: ) som måste få ge ifrån sig protester varje kväll!

Så odla skrattet till gonattet, lägg säkert och betryggande - fortsätt som ni gör helt enkelt! Somna måste han göra själv, och tids nog kommer han att göra det nöjd, det är min fasta övertygelse :wink: :!:

kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
päron

skrattet-till-godnattet

Inlägg av päron »

Hej Mia och tack för svar!

Det värmde verkligen. Allt känns så nytt och trevande och lite upp och ner i känslorna för en mamma och pappa som förstås vill vår älskade kille allt väl på jorden. Men visst måste det vara omställning för honom när vi på 5 dagar förändrat så mycket från honom och dessutom "tagit ifrån" honom nappen. Ja, ja tack ännu en gång det stärkte.

Kram Emma
förhoppningsfulla föräldrar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart:

Det kommer att bli hur bra som helst det här, jag lovar!!!
Och här på forumet har du massor med människor som jättegärna hjälper till om du behöver det!

Kram å lycka till!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"