HJÄLP MIG!! Han är sjuk

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Puffen

HJÄLP MIG!! Han är sjuk

Inlägg av Puffen »

:( Nu har Elliot (6månader) åkt på hosta, täppt näsa och hög feber.
Nätterna är jättejobbiga!
Han vaknar mycket och ofta. Han hostar och snorar.
Han gnäller och piper.
Vi är uppe jättemycket på nätterna.
Vi har aldrig tagit upp honom - är det rätt?

Gör man undantag när ungarna är sjuka eller kör man på som vanligt?

Ibland vill jag inget hellre än att ta upp honom i våran säng men är rädd att jag "gör bort mig" då. :cry:

Tillsaken hör också att jag och sambon ska åka bort över natten nästa helg och Elliots mormor ska passa honom.
:heart: Mamma till Douglas -020528, Elliot -070406 (SM från start) och tvillingarna Sam & Elise -080904 (SM från start) :heart:
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan, vad tråkigt att gossen är sjuk! Men dessto viktigare att att mamma och pappa står orubbade och visar hur det ska gå till. Då känns själv sjukdomen mindre skrämande. Om du vill kan du ta in en madrass och ligga i hans rum om du känner att du vill vara nära. Sömen är extra viktig när man är sjuk, så han får sova sig frisk!

Sen att jobba förebyggande kan underlätta mycket, så som att lägga telefon kataloger under spjälsängsbenen, så huvudändan kommer upp en bit, lägga en skärbräda med hackad lök under sängen, och har han torrhosta kan en balja med varmvatten under sängen underlätta. Näsdroppar före sänggående, alvedon likaså.

Hoppas på snart tillfrisknande! :roll:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Puffen

Inlägg av Puffen »

Försökte ge honom gröt nu, han vägrar vällingen.
Han spydde upp allt direkt...
Vad gör man???
:heart: Mamma till Douglas -020528, Elliot -070406 (SM från start) och tvillingarna Sam & Elise -080904 (SM från start) :heart:
Puffen

Inlägg av Puffen »

Nu åker vi till akuten :cry:
Lua

Inlägg av Lua »

Usch då :( :!: Hör av er när ni kommer hem. Håller alla tår och fingrar för att allt är bra med liten!

Kram Lua. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"