Tjaba, jag vill också understryka det Ewa skrivit.
Kanske en "bekräftelse ramse kur" är på sin plats? Det är det det med "pavlos hundar" du vill åt tycker jag.
Jag tillhör dem som aldrig minikurat utan så fort vi har fnurror så bekräftelseramsar jag! Jag har ALLTID SISTA ordet! Jag VET vad som är bäst och jag tvekar inte! TYp attityden! 8)
Om man läst lite om Pavlos hundar så var det så att han ringde inte i klockan INNAN de skulle äta, inte heller framför dem när de åt så de kunde se. Han ringde i en klocka MEDANS de åt i "bakgrunden" så den gick in "bakvägen".
När han sen ringde i klockan i tid och otid så dreglade hundarna och kände sig hungriga. DET var vad det gick ut på, om man säger.
Så bekräftelse ramsan skall med IN i SÖMNEN mjuuuk och fin som säger, precis så, så skall man göra...
Detta har jag gjort med Tor typ en natt och sen hela dagen efter för att se till att ramsan verkligen sitter och har sin tingade reflex.
I ditt fall kanske du vill göra det i 1,5-2 dagar innan du drar ihop ramsan med bekräftelsen. Se också till att du säger ramsan bort från rummet, bort från dörren, gärna på vägg till något helt annat som är viktigt.
Inte hänga i dörren, utanför eller springan. Stäng helt och använd magstödet.