Jag fick hjälp att lära mig citera så fint av kära fjällmor för länge sen, men jag får inte till det när jag ska citera flera stycken ur en text, eller ta citat från olika inlägg i ett inlägg, om ni förstår hur jag menar
HUR gör jag?
Kan nån vänlig själ förklara?
Kram Mia
6 barn (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) två barnbarn (-1309, -1505)
Jag fick hjälp att lära mig citera så fint av kära fjällmor för länge sen,
miar70 skrev:men jag får inte till det när jag ska citera flera stycken ur en text, eller ta citat från olika inlägg i ett inlägg, om ni förstår hur jag menar
miar70 skrev:HUR gör jag?
Kram Mia
Menar du såhär
då ska det ju stå quote="miar70" inom hakaparenteser [ ] före det stycke du citerar och /quote inom hakparenteser efter stycket. Det får du skriva in själv.
miar70 skrev: Så det går att citera vad som helst - inget krav att personen har skrivit det själv
/LO
Lotta, mamma till Vera född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 Ivar född juli 2008 Nattmålskurad december 2008 Nytt fotoalbum
miar70 skrev:men jag får inte till det när jag ska citera flera stycken ur en text, eller ta citat från olika inlägg i ett inlägg, om ni förstår hur jag menar
Kram Mia
Menar du såhär
då ska det ju stå quote="miar70" inom hakaparenteser [ ] före det stycke du citerar och /quote inom hakparenteser efter stycket. Det får du skriva in själv.
miar70 skrev: Så det går att citera vad som helst - inget krav att personen har skrivit det själv
/LO
Eller menar du såhär??? Jag skriver allt i ett inlägg till, men tar bort hakisarna så förstår du hur det ser ut.
Lotta, mamma till Vera född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 Ivar född juli 2008 Nattmålskurad december 2008 Nytt fotoalbum
Kram Mia
Menar du såhär
/LO[/quote]