Pirr i benen

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Hampus i Lit

Pirr i benen

Inlägg av Hampus i Lit »

Hej!

Är det någon som känner igen sig i det?
Det går bra att på dagen att sitta och stå utan känningar men på kvällen när man sjunker ner i soffan eller sängen så känner man det där förb.... :evil: pirret som gör att jag inte kan slappna av. Frustrerande!
Finns det något man kan göra eller ett hemligt piller att ta?!

Tacksam för svar!! :D
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej :!:

Jo, jag känner igen mig! Och det är inte kul :evil:

Fick efter min sista graviditet höra att det kunde bero på lågt järnvärde, nu får nån rätta mig om jag har fel, men det kan ju vara värt att kolla upp! (önksar jag hade fått veta det när jag var gravid, och inte efter :lol: )

Kolla med din bm, för jag vet iallafall att det är jättevanligt!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
beccisen

Inlägg av beccisen »

Jag tror att det heter restless legs eller rest legs :?: :?:
Du kan ju googla på det om du vill :)

Hör med din BM annars som Miar70 sa, har också hört att det är vanligt.
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag får oxå pirr i benen. Eller mest i ena vaden.
I förra graviditeten så pirrade det bara i ett ben, och det är bara på det benet jag fått åderbråck :shock: märkligt sammanträffande :?: som kanske inte alls har med varandra att göra :roll: och samma ben denna gång.

Det är så frustrerande :twisted:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Jag får pirr i benen, lätt typ lite sendrag i fötter, vader osv... När jag har kaliumbrist.
EJ gravid så tar jag lite extra kalium, men om jag var gravid skulle jag äta 1 banan/dag och se om det blir bättre. Banan har naturligt med Kalium.

Kaliumbrist fås lätt om man dricker mycket saker med koffein i som kaffe, svart te, choklad. Då kan extra banan och vatten hjälpa.
(gammalt recept jag körde på pensionärers vattengympa när de fick kramp i vaderna på passet :wink: )

Det kan faktiskt vara så att man får pirr i benen av "foglossning" också. Det hade jag och har fortfarande. :roll: :lol: Men dessa känns mera från ljumsken och går ner för att ha en slags domningskänsla neråt.

Kanske fler med foglossning kommer ihåg hur det var i början. Jag minns också ilningar i blygbenet tidigt.

Lite tankar från mig. :wink:

Och ja, som Miar70 säger, HA ALLTID koll på järnvärdet under GRAVIDITET. Nr. 1! :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Hampus i Lit

Inlägg av Hampus i Lit »

Hej och tack för alla svar!

Jag får också mer pirr i benet med åderbråck,ja kanske hänger det ihop?

Ska prova med mer järn och banan i alla fall!! :D
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"