Vi har stött på patrull...bakgrunden är att vi har kört AW:s PM för 4 månader rakt av till 5,5 månader. Funkade strålande! Därefter dags för ändring vilket nu har pågått i ca 3 veckor..hittade ett schema i ett av forumen som innebar 45-2-20-12. vi tog 1-1,5-30-12 Vi kör just nu
7.00 Vakna ersättning välling 50/50 (hungrig)
9-10 sova (med marginalkvartar) 1 timme
10.30 lunch mat + ersättning (hungrig)
11-13.30 Sova 1,5 tim
14.00 mellanmål (ganska hungrig)
15.45 sova ca 30 min
17.00 Mat (inte så hungrig alls)
18.30 gröt + välling (hungrig om inte så hungrig vid 17.00)
19.00 Sova (natti natti sov så gott)
Vi har just nu inga större problem vid sovningarna MEN jag tycker inte schemat har lika bra rytm. Vi har kört på i snart 3 veckor men det vill liksom inte sätta sig riktigt. Fast mat + ersättning, vi håller på att introducera det går bra hon är ca 10 kg tung. Nu vaknar lilltrollet x flera under natten - vilket är helt nytt. Vad händer tänker ju jag!? Hon skriker inte men är vaken kollar läget, gnäller, pratar etc vilket resulterar i trötthet på dagen. Hon är så trött redan vid 8.30 att hon blir övertrött precis på gränsen till sov tid 9.00. Likaså på eftermiddagen men på kvällen är allt bra och hon somnar utan problem kl 19. Är det någon erfaren människa som kan ha en idé, är det schemat/maten/morsan ?
Ang.ramsor så kör jag natti natti sov så gott, på dagen sov så gott så ses vi snart. Det funkar. Har ingen ramsa för vakningar på natten har provat men då blev hon glad och ville leka. Jag har lagt ner( försiktigt) huvudet på henne och det funkar. Det går också bra att ignorera henne det gör jag på mornarna. Det är alla dessa små uppvak som är jobbigt för henne och stör hennes sömn
Tack på förhand
ps jag försöker vara kortfattad därför kanske jag låter lite sträng ds