Expedition viktväktarna, säsong 2.

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

:-& Jaha. Och varför blir det ingen fetknopp av det här då? LO och Nancy, jag haaaar mellanslag!
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Va duktiga vi e! Kickstart från början!

Hoppas ingen minns att jag faktiskt inledde fas 1 (att gå till VV och hämta material) redan i våras och att fas 2 (att följa programmet) startade först i slutet av juni. :wink:
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Förresten....

Hur gör ni med mat då ni ska träna? Jag tränar vid 17. Får väl håll om jag äter innan???
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Nancy

Inlägg av Nancy »

8) Smyger in för att meddela Päivi att jag har koll på fruktträden :wink: , nypa Jannika i midjan och förpassa henne till Päivis ö i väntan på våg, intyga för Gablex att det i alla fall blir martyrpoints för vistelsen i kylan O:) (delar ut 2,5 åtminstone), berätta att även jag har problem med fetknoppar (min egen spegelbild samt "gubben" som illustrerar fenomenet), fråga Lillamolntuss vad det där ordet..."träna" betyder :-k och ödmjukt be om att få bli utröstad till Päivis ö.

:idea: Vill äta mer lite mer fett än vad som ryms inom VV så jag kör Viktklubb istället och eftersom även det bygger på att begränsa kaloriintaget och gå ned helst 0,5 - 1 kilo/vecka så hoppas jag att jag fortfarande är välkommen här [-o< Oavsett Viktväktare eller Viktklubbare så är ju målet detsamma och jag uppskattar verkligen denna möjlighet att få både tröst, pepp och när det behövs en rejäl åthutning :wink: :twisted:

:heart: Kram från Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

Du är ju fantastiskt rolig, Nancy! Och tack!

"Smyger in för att meddela Päivi att jag har koll på fruktträden , nypa Jannika i midjan och förpassa henne till Päivis ö i väntan på våg, intyga för Gablex att det i alla fall blir martyrpoints för vistelsen i kylan (delar ut 2,5 åtminstone), berätta att även jag har problem med fetknoppar (min egen spegelbild samt "gubben" som illustrerar fenomenet), fråga Lillamolntuss vad det där ordet..."träna" betyder och ödmjukt be om att få bli utröstad till Päivis ö." (Jag kan inte citera i efterhand, går det?)

Jag känner mig alldeles exalterad för min minsta(!) syrra ska få barn nästan på min födelsedag! Halvvägs! Utan att ha sagt nåt till nån! Äntligen en kusin. Jag måste ha gjort av med minst ett halvt kilo efter alla glada utrop och av rotandet efter lämpliga mammakläder.

Kram Jannika[/quote]
Gablex

Inlägg av Gablex »

Åh vad kul med en kusin Jannika! Grattis till syrra-grossessen!!

Ja, kusiner är bra. Och kul. Vi vill gärna ha fler, hälsar Prinsen, Sessan & Pirayan. PÄIVI?!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jag är helnöjd med martyr-pointsen, Nancy! 2,5 var faktiskt mer än jag hade hoppats på! O:)
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Gablex; vaddå JAG? :shock: Har inte du en lillebrolla till som du kan börja psyka lite lätt... O:) Jag har gjort två, nu kan han kliva in i kusinverkstaden TYCKER JAG. :P
Gablex

Inlägg av Gablex »

Ja Päivi, du har väl rätt, fast då får vi nog vänta.... :roll: Och du gör ju så fina kusiner :wink: :lol: :heart: :!:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Åhåhå, viiiilket fjäsk! :lol:

Min syrr är ju bara 18 så mamsen är lite lätt svettig. Huuuur ska det gåååå? Inget jobb och ingen bostad och... Syrrot är stencool. Mamsen har redan glömt att hon själv var 19 när hon fick mig och bodde hemma. Och se vad bra DET blev! :lol:

Ursäkta min lilla grosess-utvikelse här i bantartråden. Helt fel forum.

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Äh, Jannika, det är ju ändock KACKELforum. :P

Och vad gäller fjäsket så håller jag mig på min linje, jag. [-X Men gablex, ni kan ju göra en liten aftonstjärna, eller vad? Fråga du barnen vad de anser om DET... :P :P :P Och HUR skulle min viktkurva se ut ifall det blev fler kusiner? Du får ju tänka lite på mitt medlemskap här också! Ah, dumma mig, nu inser jag! :o Hon är ju listig som en räv, den där, det var bara ett försök att knö ut en medkomabttant... NÄ! :lol: Kastar en välriktad koksnöt...
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Oj, vad ni skriver och roar :D
Eftersom jag känner mig väldigt ofyndig så håller jag mig kort :wink:
Lillamolntuss skrev:Hur gör ni med mat då ni ska träna? Jag tränar vid 17. Får väl håll om jag äter innan???
¨

Jag tränar också denna knäppa tiden ibland, och då äter jag en banan eller en macka innan, och middag när jag kommer hem!

Kram!!!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gablex

Inlägg av Gablex »

:lol: :lol: :lol: Jag vet nog vad DU vill, Päivi! Men här blir inga fler bebisar (även om jag är gravt imponerad av alla flerbarnsmammor!) - mina nerver pallar inte. Dagarna i ända kastas jag mellan

"Jag tycker du är guuuuuullig Mamma :heart: :heart: :heart: " och

"Dumma dig, jag vill inte gifta mig med dig" :?: :?: :?:

Den lille Pirayan har lite svårt att bestämma sig :wink:

Och åter till bantningen så har jag för tillfället ett svårt sockersug som i dag har resulterat i två raider till frysen (2 pinnglassar :evil: )... Snart blir jag väl utröstad ur Lag Syd... 8)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Pirayan och hans mamma är ROLIGA! :lol: Och vad pratar du för strunt? Du är ju en flerbarnsmamma själv! Noll koll.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vanligt förekommande fenomen, det där... noll koll. :P VAD äter man, när alla ens kalorier för dagen är uppätna, och hungern stiiiiger?

Man går nog och lägger sig. Klockan tio. Och hungrig. :roll:

Det är som de finska ödemarkskrigarna sa under vinterkriget:

"Du KAN int' vara hungrig, för herrarna i Helsingfors, di har räknat kalorier. Du är mätt nu!" :twisted:

Och hör sen. :x
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"