blöjbyte under sovning?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
lomme

blöjbyte under sovning?

Inlägg av lomme »

Hej
Jag har precis börjat lite försiktigt med shn på min 1 månader gamla tjej. Vagnar henne och funderar hur man ska göra när hon vaknar till för tidigt och bajsar. Känns självklart att ta upp henne å byta blöja, men sabbar jag allt då?
Elle

Inlägg av Elle »

Hej lomme!

Välkommen till Forumet :D

Jag vill hänvisa dig till delen av forumet som heter "Späda barn och små". Där finns mycket matnyttigt att läsa bla om Standardmodellen(som jag tror du menar). Ställ din fråga där så lovar jag att du får svar av många kloka föräldrar.

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Mumin

Inlägg av Mumin »

funderar hur man ska göra när hon vaknar till för tidigt och bajsar. Känns självklart att ta upp henne å byta blöja, men sabbar jag allt då?
Det vill jag också veta! Frågade om råd på BVC, och min barnmorska tyckte att man gott kunde låta barnet ligga, de fina moderna blöjorna skulle ta hand om bajs etc. Nu kör ju vi med tygblöjor - vilket fungerar bra - men för mig känns det också bättre att byta på en gång. Vad säger ni, alla kloka på forumet??
Mamma till två älsklingar:
Storasyster :heart: 9 aug 2007. SM från ca 1,5 mån.
Lillasyster :heart: 20 mars 2010. SM från start.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej!

Byt i sängen, helst utan att tända lampan och absolut inget prat! man lär sig tekniken rätt fort :wink:

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"