Expedition viktväktarna, säsong 2.

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åhhh, raraste Nancy i katrinplommonlandet: till och med de bästa av oss blir sura ibland på dumma fruktträd och läser död och förbannelse över dem. (Matteus; 21) O:)

Tjejer, tjejer vet ni vad jag har kommit på? :D

Eftersom jag utgör numera mitt alldeles eeget lag :roll: så kan jag ju bara vinna i min grupp! :thumbsup:

Idag skall jag åka och simma, som varje söndag!

Heja!
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Och jag ska på poweryoga! Inte så konditionskrävande, kanske... men ändå! Imorgon tänkte jag mig aerobics och spinning på onsdag! :lol:
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Nancy

Inlägg av Nancy »

Päivi skrev:Eftersom jag utgör numera mitt alldeles eeget lag :roll: så kan jag ju bara vinna i min grupp! :thumbsup:
:roll: Åjo, inte ropa hej innan man simmat sin söndagsrunda...

:shock: Har du ingen koll alls kära Päivi på detta med expeditioner på öde öar :?: Vem är det som i slutändan alltid står där med ful statyett och får mottaga folkets jubel i sina "fifteen minutes of fame" :?: JO, den som "paktat" och på falska grunder slagit lovar i olika läger... O:) :twisted:

Kram från Nancy
(LCHF:are som gick med i VV-tråd men sneglade år points med fett/protein som nu gått med i Viktklubb för att hålla koll på kalorierna... Nedåt går det dock om jag bara slutar med dessa nattsynder. Finns ju bättre sätt att synda nattetid om man inte vore så jäkla trött...)

För övrigt ruskigt impad av er som gympar och står i :thumbsup:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ähhhhhhhhhhhhhh! Simhallen stängd pga tävling. Djäkla barn! :lol: Tävla och ha sig! [-X

Våra äppelträn ger äpplen ifrån sig, halleluja! Nu får våra barn smaka hur RIKTIGA äpplen (inte såna som smakar, sterox, wellpapp och klor) smakar! Hurra för gossar som vandrar omkring i huset med Eget Äpple i handen! :twisted:

Så jag ropade inte hej. Jag ropade Matteus 21. Mannen med fikonträdet. :P
Gäst

Inlägg av Gäst »

Klor? Äpplen som smakar Klor? Hurra för svenskan, också! När vi ändå håller på... :roll: Klår? Klor? Nä. Båda ser bara konsigt ut.

Klår?

Klor?

Klår?

Äsch. :-k

Man har inte så mycket för sig när man sitter på en öde ö...
Nancy

Inlägg av Nancy »

Päivi skrev: Så jag ropade inte hej. Jag ropade Matteus 21. Mannen med fikonträdet. :P
Du menar alltså att om du bara TROR att du simmat så har du förbränt dessa extra kalorier och kan räkna dig till de idrottandes skara :wink:

(värst vad mycket tid även jag har idag då... :roll: )

klor
Gäst

Inlägg av Gäst »

klor

Jaa-aa.. hälften är ju mentalt jogg, så att säga, eller hur? Så mentalt har jag varit och simmat. :P Det är halva kalorimängden intjänad, tycker jag. :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

... och Matteus 21 syftar till din nattliga upplevelse med katrinplommonen... ve och förbannelse över diverse fruktträd - you aint the first - det fanns de som förbannade fikonträd långt före dig... :P
Gablex

Inlägg av Gablex »

Med hänvisning till er diskussion om simning och icke-simning undrar jag om inte en timmes huttrande utomhus i blåsten igår under Storprinsens simskolelektion (ja! UTOMHUS!) kan kvalificeras som viss form av motion?
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Beror på grad av huttrande. O:)
Gablex

Inlägg av Gablex »

Den var HÖG, kan jag meddela!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej alla smalisar!

Jag har inte lyckats få tag i någon våg den här invägningen men gör istället en manuell nypmätning och måste nog tyvärr säga att veckans tidigare aningens mer skrynkliga mage nu är trind och rund igen. :^o :-& Kan bero på en hel del äppelpajer med vaniljsås och smörstekta kantareller.

Till mitt försvar kan jag meddela att jag nu varje dag kånkar med mig hela min familj runt i skogen i jakt på kantareller. Det borde bli höga motionspoäng på det. =P~ (ska föreställa mig svettandes i skogen) Jag har också minskat på snasket på kvällarna men är inte fri från missbruk riktigt än. :arrow: :-#

Sen borde minst ett kilo försvinna automatiskt när mina sprängfyllda tuttar inte behöver producera mjölk längre, eller hur? [-o<

Ser med tillförsikt fram emot mitt nästa möte med en våg. O:)

Heja alla duktiga!

Kram Jannika

ps Jag trodde jag fick vara med i Päivis lag? ds
Gäst

Inlägg av Gäst »

du är så välkommen så. Jag och Nancy - som i rimlighetens namn borde också shippas över till MIN ö - gör lite plats till dig under en alldeles egen palm. :lol:
duggan

Inlägg av duggan »

...och så behöver du stå på en våg, annars har jag inget att skriva i din veckosammanfattning... :wink:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tack Päivi! Så gentilt att erbjuda mig en egen palm. Tack och bock.

Ja, jag veeeet duggan, men jag har ingen våg. Jag hålls ju ändå på Päivis ö för alla som är ...lite annorlunda. Vet inte om jag har lust att gå in till grannen (som kanske inte heller har en). Ska med Nella till BVC i mitten av oktober... Mamma har en men den är fullständigt opålitlig samt att jag misstänker att hon korrigerar den i mer klädsam riktning. Vilket hon naturligtvis dementerar högljutt. Men efter visuell inspektion i helkroppsspegel (DET har jag i alla fall!) och manuell nyptestning vill jag tro att jag ligger kvar på mina hiskeliga 75.

Den utökade DVD-versionen av Jakten på den försvunna, pålitliga vågen fortsätter... Återkommer.

:-& (Den här smileyn heter sick men jag döper härmed om den till fat.) Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"