Expedition viktväktarna, säsong 2.

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gablex

Inlägg av Gablex »

Härligt jobbat, tjejer! Ja, du också Päivi! :P

Här blir det +-0 rapporterat :roll: :evil:. Har inte tagit saker & ting riktigt på allvar på sista tiden, så jag får väl skylla mig själv och vara glad för att det i vart fall inte var upp!

Fredagsmat? :oops: :oops: :oops: Barnen har en stående beställning på tacos på fredagkvällar och jag & maken brukar gå lös på en flaska rödtjut, så det blir väl så i kväll också... Men imorgon! DÅ blir det sunt igen!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Nej, hörni brudar, nu måste jag reda ut begreppen lite. Förbränningsteorin (lite-mycket) är en gammal seglivad myt a la flygvärdinnedieten. Tvärtom är det så att när man går på få points (lågkaloridiet) så är kroppen inställd på att det finns dåligt med mat, och om man då äter ett skrovmål, tex köpespizza (32 points) så reagerar kroppen biologiskt enkelt: Här ska sparas och lagras, eftersom det är dåliga tider!

Därför är det jätteviktigt att inte missa jämviktsprogrammet hos VV, det går nämligen extra fort åt andra hållet om man avbryter tvärt.
Nancy

Inlägg av Nancy »

Vill skicka en hel massa =D> till alla kämpande öbor (oavsett ö :wink: ). Gablex, att "hålla nollan" har vad jag minns ett visst värde det med :?: Eller kanske var det inom fotboll... :-k Jag tror i vilket fall som helst benhårt på att det blir mer neråt nästa gång :thumbsup:

Päivi: Been there, done that. Nästa vecka blir det annorlunda :!: :D

duggan: Bugar och bockar full av beundran =D> inför denna bravad :D

Mia: Tjusigt :!: :D

TorpSara: Tack för intressant info. Även om den är lite trist sann om du förstår hur jag menar :wink: Förstår nu varför jag i raskt takt rusade upp 8 kilo på lika många veckor då jag blev gravid första gången. Var pinnsmal innan och hade fått kämpa för det. Då jag blev gravid släppte jag på tyglarna, inte mycket men tillräckligt för att just lagra inför kommande vintrar.

:heart: Kram på er alla från Nancy
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

TorpSara skrev:Därför är det jätteviktigt att inte missa jämviktsprogrammet hos VV, det går nämligen extra fort åt andra hållet om man avbryter tvärt.
Precis!
Och därför tycker jag det är superviktigt att man hittar nån sorts balans, ett sätt att tänka som man kan behålla resten av livet :!:
Det är egentligen inte så stor konst 8) att gå ner i vikt - men att stanna där är knepigare :?
Så hellre går jag ner sakta (0,5 kg i veckan tänker jag!) och klarar av att hålla min vikt sen! Nu har ju jag rätt mycket att ta av, och min övervikt har smugit sig på under rätt många år, så det måste få ta sin tid att bli av med den också :wink:
Och Gablex; jag håller med Nancy, att stå stilla är INTE fy skam!

Kram!!!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Lillamolntuss:
Kvar till målvikt -6,4 kg
Målvikttidpunkt: Nyår
Viktnedgång denna vecka: -1,4 kg
Sammanlagd viktnedgång: 8,6 kg
Start datum: 29/6

\:D/ Hälften avklarat!!! Ska fira med en helkroppsmassage, tror jag... :thumbsup:
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Bra jobbat tjejer :D +/- 0 är absolut inte fy skam.

TorpSara - tack för infon. :D Låter ju logiskt. Men om jag inte missförstått helt så föreslår (eller ebjuder) VV möjligheten att spara max 4 point (+motionen) om dagen för att nyttja vid annat tillfälle :?: Är det någon som har koll :?:

Det var ju tur jag vägde mig igår och inte idag...åt igår den godaste raviolin jag någonsin ätit på en restaurang i Köpenhamn. :D :D :D

Kram :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Lua

Inlägg av Lua »

Åh, vilken härlig läsning! Pepp och glada miner :D :heart: det tycker jag om.

Viktnedgång denna vecka: 0,2 kg. Mensen kom idag så det var väntat. Ser fram emot nästa veckas vägning - då ni!

Det är jag som äter 1 p för lite varje dag och inte räknar några points efter 20.00 på lördagskvällen. Det funkar jättebra och är ju något man kan leva med hela livet, appropå att hålla vikten. Om jag är supersugen på nåt under veckan kan jag tänka: på lördag... då! Ofta så har suget gått över och jag vill bara ha rödvin och lite smågodis med Alva.

Stor kram från en allt mindre Lua. :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jaaa, det var ju DU Lua :heart:
Orkade inte :oops: leta reda på vem som gav mig det eminenta tipset!
Men det funkar verkligen bra!!! Och precis som du säger, så känns det inte så tvunget alla gånger att ta till det där extra, men OM jag inte hade möjligheten så jädrar vad sugen jag skulle bli :? :lol:

Kram!!!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lillamolntuss

Min man ställer så kloka frågor här... han undrar hur mycket ni syndar... :lol:

En påse ostbågar. en halvliter glass, 2 big mac, 1 kg smågodis, 2 liter läsk och 3 vinare?

Märker ni skillnad på viktnedgången???
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
Lua

Inlägg av Lua »

:lol: :lol: :lol:

Nä, om man äter så blir det nog inte mycket viktnedgång... Jag dricker vin och äter det som står på vardagsrumsbordet. Ibland har jag längtat gruvligt efter nåt särskilt, typ en semla, en jätteräkmacka med riktig majonäs... ja, du vet!

Kram Lua. :heart:
duggan

Inlägg av duggan »

LAG NORD!

Duggan:
Kvar till målvikt: - 14,8 kg
Måltidpunkt: nyår -07
Viktnedgång denna vecka: - 1,7 kg
Sammanlagd viktnedgång: -18,8 kg
Startdatum: 11:e feb: -07

Lua:
Kvar till målvikt: - 3,3 kg
Måltidpunkt: 2/11
Viktnedgång denna vecka – 0,2 kg
Sammanlagd viktnedgång: - 10,2 kg
Startdatum:

Miar70:
Kvar till målvikt: -21,8 kg
Målvikttidpunkt: Maj -2008
Viktnedgång denna vecka: - 0,6 kg
Sammanlagd viktnedgång: - 7,7 kg
Startdatum: 10/5

LAG SYD!

Gablex:
Kvar till målvikt: -8,4 kg
Måltidpunkt mars: 2008
Viktnedgång denna vecka: - 0,0 kg
Sammanlagd viktnedgång: - 11,6 kg
Start datum: 25 april -07

Lillamolntuss:
Kvar till målvikt -6,4 kg
Målvikttidpunkt:
Viktnedgång denna vecka: - 1,4 kg
Sammanlagd viktnedgång: - 8,6 kg
Start datum: 29/6

Nancy:
Kvar till målvikt: 9,1 kg
Målviktstidpunkt: Lucia
Viktnedgång denna vecka: - 0,9 kg
Sammanlagd viktnedgång: - 2,2 kg
Start datum: 23/8

Susanne*:
Kvar till målvikt: 7 kg
Målviktstidpunkt: Lucia
Viktnedgång denna vecka: - 0,8 kg
Sammanlagd viktnedgång: - 2,9 kg
Start datum: 12/8

LAG X!

Päivi:
Kvar till målvikt: 3,4 kg
Målviktstidpunkt: 14/11
Viktnedgång denna vecka: - 0,1 kg
Sammanlagd viktnedgång: - 1,3 kg
Start datum: 22/8

Total viktnedgång denna vecka: - 5,7 kg!!!
Total sammanlagd viktnedgång: - 63,5 kg!!!

Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Lillamolntuss

Lua skrev::lol: :lol: :lol:

Nä, om man äter så blir det nog inte mycket viktnedgång... Jag dricker vin och äter det som står på vardagsrumsbordet. Ibland har jag längtat gruvligt efter nåt särskilt, typ en semla, en jätteräkmacka med riktig majonäs... ja, du vet!

Kram Lua. :heart:
Tyckte nog att det lät lite föööör bra! :mrgreen:

Och... va grymma vi är! Duktiga som f*n! Ingen som mesar sig här inte!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Helt fantastiskt duktiga är vi! Vilken bra idé det var att göra veckosammanställning, då ser man verkligen resultaten! Vi har ju faktiskt gått ner en hel person tillsammans! :wink:

Det som slår mig också är att många är relativt nära sin målvikt nu och bara har några kilon kvar att gå ner....
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Lillamolntuss

Vilket BMI siktar ni på?

Själv tänkte jag ha ett på 21,8. :lol:
(I skrivande stund är det 24.)
Nancy

Inlägg av Nancy »

8) Tänkte mig ett BMI på 20,3 dvs 50 kg till 157 cm. Om jag inte trivs då kan jag gå ned några kilo till utan att räknas som underviktig. Eller för tusan, tycker egentligen att det där med BMI kan vara missvisande. Viktigast är ju hur man själv trivs.

Kram från Nancy
( :x sur och arg efter nattens räd till skåpet och vad hittade vi där om inte...katrinplommon :shock: och då jag tittade efter i pointstabellen imorse hade utsvävningen kostat mig hela frukostransonen :evil: )
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"