Snälla, jag behöver hjälp. Min son bara skrik

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Leons Mamma

Inlägg av Leons Mamma »

Problemet är att han är hur lugn som helst när jag är inne i rummet.
Jag använder verktygen men så fort jag lämnar rummet ställer han sig upp som gubben i lådan och börjar tjuta :cry:
Jag ramsar och ramsar men det känns jobbigt just nu då inget hjälper. Och värre blir det när han kräks. Igår kväll somnade han av ren utmattning till min ramsning :cry:
Nu står jag här igen med morgonluren och samma scenario utspelas igen :cry:
Anna - Mamma till :heart: Leon :heart:, född den 10 maj 2004 och :heart: Noah :heart:, född den 16 september 2007
http://kullerstenochblabar.tradgardsblogg.se/
Gäst

Inlägg av Gäst »

:!: Använd din kristilldelning och därefter på med ramsan!

:idea: I ditt läge så hade jag gått in och motat Olle i grind med en solfjäder vid första pipet. När han lugnat sej så går du ut med ramsan och "ramsar ner" honom. Avvakta. Därefter solfjäder igen (när han tar ny fart) till lugn och på med ramsan. Sedan låter du ramsan ta över och går in först vid kris igen. Kör rundor på detta så att han blir lugn!

:idea: Kristilldelningen SKA användas vid kris helt enkelt! Då duger det inte med ramsan! Han ska INTE hamna i ett tillstånd där han kräks eller somnar av utmattning. Det förhindrar du med verktygens hjälp! Det är ju det det handlar om - att lugna och ge trygghet att somna och sova lugnt.
Leons Mamma

Inlägg av Leons Mamma »

:D Yes :D
Nu e han lugn och verkar ha somnat.
Hur länge "får" jag köra kristilldelning :?:
Förhoppningsvis ska jag inte behöva göra det så länge, men OM det skulle köra ihop sig.
Anna - Mamma till :heart: Leon :heart:, född den 10 maj 2004 och :heart: Noah :heart:, född den 16 september 2007
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Bra!

:idea: Gör inte det enkla så svårt :wink: ! Man "får" precis vad som helst men en fördel är att använda sej av sin egen duglighet och då använder man kristilldelning vid verklig kris per automatik - så som det är tänkt :D !

:D Lycka till nu!
Leons Mamma

Inlägg av Leons Mamma »

:D Tack Mammut Maria
Jag har nog gjort en "big deal" av det hela. Men jag blev så paff när allt helt plötsligt vändes upp- och ner :shock:
Kände ju mig som en barnmisshandlare igår :cry:
Men nu blir det nya tag :D
Återkommer med rapport senare.

Kram Anna
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Paff kan man ju få bli :lol: och därefter grabbar man verktygslådan och använder verktygen vid lämpliga tillfällen!

:roll: Du kommer att bli paff många gånger framöver - kan jag lova :P :wink: :lol: !

:D Lycka till!
Leons Mamma

Inlägg av Leons Mamma »

:thumbsup: Japp, där satt den :lol:
Efter 20 minuters buffande somnade den lilla krabaten utan ett pip :P
Att jag har kramp i armen är en annan femma :lol:
Fortsättning följer ikväll :wink:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

=D> :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Toppen!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Varje gång du tycker att du absolut måste gå in, tänk UT. Det är inte meningen att du ska buffa 20 min, det kan man syssla med första natten av kuren. Träna upp effektiviteten. Lyssna på Mammut Maria och läs gärna på "Tips på vägen". Det du har sysslat med kallas för att fastna. Han skriker dig till sig, inte ifrån sig. Du har blivit underhållning och en oroande sådan dessutom. Så skärpning och påläsning anbefalles, och börja med att köra ut lilla vargflocken som nu svansar kring benen på dig :evil:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Leons Mamma

Inlägg av Leons Mamma »

:lol: Med stor glädje kan jag meddela att nattningen gick lätt som en plätt ikväll och vi är åter på banan :lol:
Använde solfjädern i 1 min ungefär, och ramsade med attityd på väg ut och tog således med mig varflocken :wink: , för Leon var tyst och somnade ganska fort :D
Vi har ju faktiskt genomfört kuren en gång så visst kan jag det även om jag fick damma av en del verktyg :roll:
:D Kram alla och tack för Ert stöd :D

PS. Mammut Maria, du är helgonförklarad i vår familj :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

8) Wow - det lever jag på länge! Tack! :D

:thumbsup: Bra jobbat - verkligen!

:idea: Kom nu ihåg detta nästa gång han ställer frågor - damma av dej :P efter paffheten :shock: och fram med verktygen anpassade för situationen. Värre än så blir det aldrig - enkelt eller hur!? :wink: !

8) :-$ Eh, jag tyckte att du gjorde helt "rätt" med buffningen i 20 minuter i detta läget! Säg inte det till Anna..... :wink: :lol:

:D Trevlig kväll!
Leons Mamma

Inlägg av Leons Mamma »

:oops: Problemet är visst inte helt borta

:D Läggdags på dagarna funkar hyfsat och nattning går väldigt smidigt

:roll: Dessvärre har han börjat vakna 1-2 ggr på natten nu
:cry: Han ställer sig upp utan ett ljud, vilket gör att jag hinner inte ramsa innan skadan är skedd så att säga, för att sedan börja gråta. Riktigt ledsen gråt är det.
Det verkar som om han inte vågar släppa taget för då ramlar han. Han har precis lärt sig att dra sig upp.
I detta läget räcker inte ramsan eftersom han inte kan sätta sig själv. Istället hoppar han och vrålar tills jag lägger honom ner.
:?: Som det är nu går jag in med solfjäder och ramsar ut, vilket fungerar. Men min fråga är ska jag backa, och i så fall när med tanke på att han slår sig om han släpper taget om spjälorna :?:

Kram Anna- En trött mamma idag :sleep:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Om och när han skäpper, slår han sig inte. Det törs jag lova.

Låt honom stå (det står skrivet om detta i trådar och i Tips på vägen) tills du hör att han är ledsen och ber om hjälp. Så lägger du honom och tillämpar solfjädern, statiskt och tyst. Då ligger han också kvar :D

Det här är en kort period som går förbi :D Snart kan han lägga sig alldeles utmärkt på egen hand och då återgår du till ramsan och ramsan enbart (möjligen med omstoppning efter 10 min) :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Leons Mamma

Inlägg av Leons Mamma »

:D Det påminner om perioden då han lekte cirkusartist i sängen. Och mycket riktigt så var det oxå en övergående period :D
:D Tack Anna för dina visa ord :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"