Hjälp mig!
Jag satt och ammade nu på kvällen men efter en stund märkte jag att något var fel. Dottern min slet och drog tills det kändes som att bröstvårtan skulle slitas av och släppte sedan och började gråta.
Jag trodde att det kanske behövdes rapa lite så vi tog en paus. Fortsatte sedan men samma sak hände en gång till. Och en gång till.
Då bytte jag bröst och det blev bättre en lite stund men sedan upprepades beteendet även där.
När jag provade själv att pumpa fram lite mjölk upptäckte jag att där inte fanns någon...! Inte i något av brösten!
Som tur var hade jag ersättning hemma och fick ge henne det, men vad hände egentligen? Jag har inte haft några problem alls med amningen på hela tiden och hon har ökat mycket bra i vikt hela tiden.
Efter att ha slukat 110 ml (!) ersättning somnade hon som en klubbad säl. Har hon inte fått i sig någon mat alls idag eftersom hon åt så mycket ersättning? Man blir ju lite orolig men då hade hon väl sagt till innan idag om det var för lite mat som serverades, eller?
Någon som förstår vad som hände?
Ps.Hon är sju veckor gammal.D.s.
Min mjölk tog slut...
Mjölken tar inte bara slut sådär. Du har mjölk. Däremot kan det ibland låsa sig med utdrivningsreflexen. Det kan bero på att du är trött eller stressad eller att du helt enkelt har druckit för lite vatten under dagen. Ta det bara lugnt! Se till att du kan amma i lugn och ro, drick mycket vatten, minst två liter om dagen. Om du är orolig att mjölken minskat så amma ofta under ett par dagar, då ökar produktionen.
Att pumpa ur mjölk är inte alls samma sak som att amma, jag har haft jätteproblem med att pumpa ur och ofta inte fått fram en droppe fastän jag vet att jag har haft gott om mjölk.
Så ta det bara lugnt! Mjölken finns där!
Att pumpa ur mjölk är inte alls samma sak som att amma, jag har haft jätteproblem med att pumpa ur och ofta inte fått fram en droppe fastän jag vet att jag har haft gott om mjölk.
Så ta det bara lugnt! Mjölken finns där!
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
BILD
Lugn lugn, troligtvis så är hon på väg in i en tillväxtperiod och då äter de av naturliga skäl mer vilket i sin tur gör att de helt plötsligt tömmer brösten varefter de drar och sliter en stund. Dragande och slitandet (eller vad man ska kalla det, det känns så i alla fall
) i sin tur leder till att kroppen ökar på mjölkproduktionen. Om ngn dag eller två kommer du att se ut som Dolly igen 
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)