Halta Lisen

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hur går det för er JochÅ?Hoppas Lisen mår bättre.
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
J och Å

Inlägg av J och Å »

Tusen tack för att du frågar.

Har varit hemma nu hela helgen och ska inte tillbaka förrän onsdag om inget annat händer.

På onsdag blir det sjukgymnastik i varmpool. Det ska bli skönt, så hon får röra ordentligt på sig.

Vi tycker oss att hon går framåt. Benet funkar ju självklart inte, men vi tycker hon är starkare i kroppen. Om man tittar till det stora hela. Och det måste man ju göra. Hon reser sig oftare och står med stöd längre stunder. Förra veckan reste hon sig inte alls. Krypningen går bra och hon kör runt på sin bobbycar.

Frustrationen finns ju självklart där. Men det väger upp att få vara hemma med oss. Hon är superlycklig över det. Att sitta brevid syrran och bjuda på mat, att pussa storebror och att få bada i hop på kvällarna. Hon skiner som en sol och börjar bli sig själv mer och mer. Pratar på gör hon också, mamma, pappa, där, titta, och försöker säga gurka som mest blir glurk. Skriker som en tok, vilka röstresurser. ¨Något som är bra, magstyrkan är bra i och med detta och det är ju ett gott tecken för då vet vi att "förlamningen" inte vandrar uppåt. Hon och Mina peppar verkligen varandra i att kunna skrika högst :shock: Hade farmor och farfar här i helgen. Jag satt som oftast mellan tjejerna och Karl när vi åt. Kan lova att jag var helt lomhörd efter 5 minuter. De skrek och tjoade och Karl pratar hål i huvudet på en. :D De mår bra med andra ord.

Rapporterar vidare. Och tror ni inte att de bröt sig in i vår bil då de låg inne ons-fre. Krossade förarfönstret och stal lite frylar. Tack och lov så lät de bli den alldelens sprillansnya barnstolen. Men trött blir man. Men å andra sidan så är det bara ting som går att fixa och ersätta.

Kram på er
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Sussi

Inlägg av Sussi »

Skönt att höra att det går åt rätt håll! Men trist med bilen... Jag blir så trött på folk som inte kan låta bli andras grejer :evil: Förra sommaren blev vi av med fem cyklar!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hur går det för er jochå?Hur mår lisen?
Kram ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
J och Å

Inlägg av J och Å »

Tack för att du undrar. :heart:

Det går bra. Helt åt rätt håll. Lisen började gå med gåvagnen i onsdags. Sedan var hon i väg på sjukgympa i varmpool. Helt underbart. Hon var så nöjd.

Hon strålar som en sol nu när hon kan gå igen. Stapplande är det och stel i benet är hon. Men hon GÅR \:D/

Livet ljusnar.

Tusen tack till er alla för stöd och uppmuntran :heart:

Åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Vad skönt att höra åsa.
ta nu hand om er :heart:
Kram ulrika
Sussi

Inlägg av Sussi »

Underbar läsning! \:D/
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
blomman

Inlägg av blomman »

Åh, vad härligt! :D
Stora, varma kramar till hela familjen! :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tjohooo! \:D/

Kram! :heart:
/Fjällmor
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Härliga nyheter :D Har tänkt på er mycket.

Sköt om er
Kram
Susanne :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
J och Å

Inlägg av J och Å »

:heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Härligt härligt.
Här har nog /BO följt er mer än någon annan i familjen (typ jag :oops: ). Men jag har läst det mesta.

Vi tänker på er och blir glada när det går framåt! :heart:

Kramar
Familjen O
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
J och Å

Inlägg av J och Å »

Usch vad jag skäms nu. Har inte varit på forumet på evigheter och saknar det så.

Rent nostalgiskt läser jag mina tidigare inlägg, för njutning(inte just denna tråd då) och tips. Inser nu att jag inte skrivit hur det gick med Lisen.

I januari var vi på sista kontrollen och de kunde då inte hittade något som antydde på sjukdomen. Vi behöver inte dit något mer. Detta är snart ett år sedan och Lisen är kavat dam.

Måste återigen tacka er alla för ert otroliga stöd. Vi pratar mkt om att vi inte någonstans skriver ner vad som händer i barnens liv. Men inser ju att detta är ju världens guldgruva. Det är ju här vi delar med oss :heart:

/Åsa
Ewa

Inlägg av Ewa »

Så skönt att höra att hon mår bra och att hon inte fick några sviter. Och kul att ha dig här åter :thumbsup: :heart:

Kram
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

J och Å skrev: Vi pratar mkt om att vi inte någonstans skriver ner vad som händer i barnens liv. Men inser ju att detta är ju världens guldgruva. Det är ju här vi delar med oss :heart:
:D Precis!

Och vad roligt att höra att allt är bra med Lisen. Och er andra med, såklart :wink: :!:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"